کد مطلب: 62360
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:‏
برداشت زودرس‌ترین انگور کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد‎ ‎
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت انگوریاقوتی به‌عنوان زودرس‌ترین انگور کشور خبر داد.‏
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۱
 
به گزارش زاهدنیوز، اردشیر شهرکی از برداشت انگوریاقوتی به‌عنوان زودرس‌ترین انگور کشور از باغات این استان خبر داد و ‏بیان کرد: سه هزار و ۶۵۰ هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که سه هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور ‏است‎.

وی با بیان اینکه برداشت انگور در سیستان و بلوچستان تا اوایل تیرماه ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵ هزار ‏تن انگور در استان تولید و روانه بازار مصرف شود‎.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، ‏لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم‌گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است‎.

وی با اشاره به ویژگی‌های انگوریاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد، ‏و ازآنجایی‌که درخت انگوریاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می‌دهد، اواخر فروردین میوه‌اش غوره می‌شود و در اردیبهشت شاهد ‏تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم‎.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه انگوریاقوتی به دلیل زودرس‌بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار ‏است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌کند، گفت: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان در شهرستان‌های ‏زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز است و در شهرستان‌های خاش، زاهدان، میرجاوه و سراوان نیز این محصول کشت ‏می‌گردد‎.

‏ انتهای خبر/‏
Share/Save/Bookmark