کد مطلب: 62690
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
سیستان و بلوچستان مقصد طرح‌های بزرگ است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: سیستان و بلوچستان مقصد طرح‌های بزرگ است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدازظهر امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود به فرودگاه زاهدان مورد استقبال رسمی محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

علی‌آبادی هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از دریای عمان از سمت زاهدان عنوان و بیان کرد: این استان مقصد طرح‌های بزرگ است.



آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان تاپایان سال آینده به اتمام می‌رسد

عباس علی‌آبادی در حاشیه آغاز طرح نتقال آب از دریای عمان در گفتگو با خبرنگار زاهد نیوز بیان کرد: باتوجه‌به اینکه آب زیر ساخت اصلی هر توسعه‌ای است، لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود، هدف ما سرعت‌بخشیدن به پروژه است.

وی ادامه داد: گلوگاه این پروژه مسئله تأمین ورق و لوله است در تلاش هستیم که کارخانه لوله را در همین استان تأسیس کنیم تا باعث اشتغال‌زایی شود و برای سایر مصارف مورداستفاده قرار گیرد.

وزیر، صنعت و معدن تجارت تصریح کرد: پیش‌بینی اتمام پروژه وابسته به تأمین اعتبارات مالی است این پروژه بسیار بزرگ و مهم است هدف ما اتمام پروژه تا پایان سال آینده است که این امر نیازمند همکاری ویژه در انجام پروژه است.

وی افزود: توسعه صنعتی در سیستان و بلوچستان اولویت دولت هست و برای تحقق این امر همه دستگاه‌های صنعتی بسیج شده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای این پروژه تخصیص‌داده‌شده است.

علی‌آبادی تشریح کرد: این پروژه را به نام مقدس امام رضا علیه‌السلام آغاز کردیم و با این ظرفیت‌سازی که انجام می‌شود نیاز استان برای مسیر توسعه تأمین می‌شود.

وی گفت: برای سرعت‌بخشیدن به روند انجام کار لوله‌گذاری از زاهدان به چابهار چندین پیمانکار به کار گرفته شده تا با سرعت بیشتری این پروژه به اتمام برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: از لحاظ فناوری تمام فناوری‌های لازم در این پروژه به‌صورت بومی تأمین و نیاز به حمایت از خارج نداریم، جمعیت بزرگی از صنعتگران داخل استان و خارج استان درگیر این پروژه می‌شوند و در تلاش هستیم یک کارخانه تولید لوله را در سیستان و بلوچستان احداث کنیم تا علاوه بر تسریع فرایند پروژه باعث انتقال فناوری و توسعه اشتغال در استان شود.

وی در پایان باتوجه‌به ظرفیت‌های گسترده معادن استان خاطرنشان کرد: پرداختن به توسعه معادن در سیستان و بلوچستان می‌تواند اشتغال بسیار گسترده‌ای را ایجاد کند و امیدوار هستیم که این استان را در همه زمینه‌ها شکوفا ببینیم.


پروژه شیرین‌سازی آب دریای عمان پیشرفتی ۱۲درصدی داشته است

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به سیستان وبلوچستان به جنوب این استان رفت و در بازدید از پروژه شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان گفت: پروژه شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور، پیشرفت ۱۲درصدی داشته و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، باعث خوشحالی است که به زودی کام مردم این دیار شیرین شود.

وی افزود: برای بازدید پروژه فوق استراتژیک انتقال آب دریای عمان به شهرها و استان‌های شرقی کشور برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم و این آب شیرین و به تمام روستاها و شهرهای استان سیستان و بلوچستان منتقل می شود.

علی آبادی تصریح کرد: انتقال آب به شهرها و روستاها موجب توسعه اشتغال و تولید می‌شود و می‌تواند رونق خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است می‌بایست در ابتدا آب آن تامین شود تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

گفتنی است؛ طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان از مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و شامل سامانه آبگیر و تأسیسات شیرین‌سازی و نمک‌زدایی برای ظرفیت نهایی ۲/۴ میلیون مترمکعب در روز آب شیرین، سامانه انتقال آب به طول خط ۷۲۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان برای ظرفیت ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال، اجرای مسیر و تونل برای احداث سه خط لوله برای ظرفیت نهایی انتقال ٨٠٠ میلیون مترمکعب آب در سال و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی برای تأمین انرژی است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark