کد مطلب: 62670
 
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام:
گرانی مرغ و افزایش تقاضا، نوسان کمی در قیمت دام زنده داشت
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با اشاره به گرانی مرغ و افزایش تقاضای گوشت با بازگشت حجاج و ایام عاشورا، گفت: این موضوع موجب نوسان کمی قیمت در دام زنده شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره قیمت دام سبک اظهار کرد: دو هفته اخیر در برخی از مناطق کشور قیمت دام زنده ۱۵ الی ۱۷ هزار تومان افزایش‌یافته است؛ اما به‌طورکلی، در سراسر کشور این افزایش قیمت اعمال نشده است.

وی ادامه داد: پس از عید قربان، قیمت دام زنده با افزایش جزئی روبرو شده بوده؛ ولی این نوسان مقطعی بوده و در حال رفع‌شدن است.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور علت نوسان قیمت گوشت در هفته‌های اخیر را افزایش تقاضا به علت گرانی گوشت مرغ دانست و گفت که افزایش تولید، عرضه و واردات در هفته‌های آینده موجب بازگشت ثبات به بازار گوشت قرمز و حتی کاهش قیمت آن خواهد شد.

پوریان تأکید کرد: در هفته اخیر، قیمت دام سبک زنده در برخی مناطق ۱۷۰ هزار تومان و در برخی مناطق دیگر حداکثر تا ۱۷۵ هزار تومان بود.

وی در پایان بیان کرد: در زمینه تولید و تأمین دام زنده، هیچ مشکلی وجود ندارد و مشکل اصلی بالابودن قیمت گوشت قرمز برای مصرف‌کننده است.

با وجود افزایش قیمتی که به تازگی در دام سبک رخ داده بود مشاهدات از فروش دامداری ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نشان از این موضوع دارد که با توجه به افزایش تقاضا و با وجود اینکه فروش بالای ۱۷۵ هزار تومان غیر قانونی و تخلف اعلام شده بود، در این دو روز دام زنده به عزاداران حسینی بین ۲۰۵ تا ۲۱۰ هزار تومان نیز برای هر کیلوگرم فروخته شد، در حالی که قیمت گوشت گوساله توسط فروشگاه‌ها در این دو روز تا ۴۸۰ هزار تومان به خریداران اعلام می‌شد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark