کد مطلب: 62579
 
کارشناس گل و گیاهان زینتی:
گیاهان مناسب اقلیم گرم و خشک را بشناسیم
کارشناس گل و گیاهان زینتی گفت: گیاهان مناسب اقلیم گرم و خشک می‌توان به فردوس، انواع پتوس و گندمی اشاره کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
 
مهدی میرشکار در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: تمامی گیاهان در راستای رفع نیاز انسان در قالب‌های مختلف دارویی، غذایی، زیستی و… خلق شده‌اند.

وی افزود: زندگی در خانه‌های آپارتمانی نیازهای روحی ما را تأمین نمی‌‎‌کند، لذا تمامی موجودات به طبیعت زیبا و روحیه‌بخش نیاز دارند و وجود ما انسان‌ها از این موضوع مستثنی نیست به‌نحوی‌که افراد برای تفریح و به بهانه‌های مختلف به طبیعت می‌روند و از این آفرینش خدا لذت می‌برند و روحشان تازه می‌شود.

گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک
کارشناس گل و گیاهان زینتی گفت: وقتی در منطقه‌ای گرم و خشک زندگی می‌کنیم، ناامید می‌شویم از نگهداری گیاهان زیبا در فضای سبز و بیرونی خانه مخصوصاً نقاط جنوبی کشور به دلیل داشتن آب‌وهوایی بسیار گرم؛ لذا به چندگونه گیاهی مقاوم و خاص برای این مناطق اشاره می‌کنیم که مناسب برای رشد در فضای سبز بوده و از دسته گیاهان مقاوم به شمار می‌روند که با گرما و خشکی هوا خود را تطبیق می‌دهند.

وی ادامه داد: برای فضای آپارتمان با نور کم و متوسط گیاهان و بوته‌های از قبیل سانسوریا که خصوصاً در شب باعث تولید اکسیژن و خواب راحت می‌شود و به همین دلیل در اتاق‌خواب کودکان از این گل می‌توان استفاده کرد و نگهداری این گل باعث خواب کودکان می‌شود.

میرشکار تشریح کرد: انواع کاکتوس خصوصاً کاکتوس تیغ‌دار که به گفته کارشناسان باعث ازبین‌بردن امواج منفی رادیویی می‌شود و افرادی که در معرض این خطرات قرار دارند با گذاشتن یک کاکتوس بر روی میز کار و یا داخل منزل از این امواج درامان می‌مانند.

وی گفت: گل یوکا، گل فردوس، انواع پتوس و گل گندمی که نگهداری آن داخل منزل باعث می‌شود آلودگی‌ها از بین برود و باعث تمیزی و پاکی هوا می‌شود، بوته نعنا خودش از گیاهانی هست که باعث فرار حشرات و با وجود یک گلدان گل نعنی داخل منزل از وجود حشرات راحت می‌شود.

کراسولا گیاه پول‌ساز
کارشناس گل و گیاهان زینتی تصریح کرد: بعد از یک روز کاری و خسته‌کننده و یا افراد بازنشسته می‌توانند با نگهداری و پرورش گل‌وگیاه روح تازه‌ای به خود بدهند و آبیاری و نگهداری و سرگرم بودن با گل‌ها باعث رفع خستگی و شادابی و نشاط در انسان می‌شود.

وی با اشاره به نگهداری گل‌وگیاه که سرحال و همیشه شاداب باشند، گفت: آبیاری گل‌ها بعد از خشک‌شدن سطح خاکشان و رطوبت دادن به برگ‌های گل از طریق اسپری‌کردن آب روزی ۳ تا ۴ بار خصوصاً در مناطق گرم و خشک که از سوختگی و قهوه‌ای شدن سر برگ‌ها جلوگیری می‌شود.

میرشکار با اشاره به اینکه گل‌های آپارتمانی به نور غیرمستقیم نیاز دارند، خاطرنشان کرد: کنار پنجره جنوبی ساختمان بهترین مکان نگهداری گل‌وگیاه است و نور پنجره جنوبی بعد از فیلترشدن از شیشه بهترین نور برای رشد گل‌وگیاه است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark