کد مطلب: 52139
 
گزارش زاهدانه از کساد بازار شیر؛
تعطیلی 5 واحد تولیدی دستاورد حذف یارانه شیردر جنوب شرق
محمد علی زیرکی گفت: بعد از حذف یارانه شیر، کل کارخانجات شیر سیستان و بلوچستان با مشکل فروش مواجه شده است بگونه ای که پنج واحد تولیدی لبنی در تعطیل به سر می برند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
 
به گزارش زاهدانه، صنعت لبنیاتی جنوب شرق کشور که به واسطه فعالیت هفت کارخانه تا چندی قبل سهم قابل توجهی از تولیدات دامداران سیستان و بلوچستان و سایر استان های همجوار را به خود اختصاص داده بود در حال حاضر پنج واحد لبنی این استان بنا بر گفته مدیرعامل توزیع شرکت فرآورده های لبنی دهکده زاهدان در تعطیلی کامل به سر می برد.
گفته می شود اکثر مشکلات از زمان حذف یارانه شیر به وجود آمد بگونه ای که تولید کنندگان شیرصنعتی سیستان وبلوچستان مدتهاست با معضلی به نام کسادی بازار فروش شیر مواجه شده اند، مشکلی که در صورت تداوم و جدی نگرفتن، نه تنها ضربه ای مهلک به دامداری ها، تولید داخلی و واحدهای لبنی وارد می کند، بلکه زخمی جبران ناپذیر بر پیکر اقتصاد در این استان خواهد زد.


مدیرعامل توزیع شرکت فرآورده های لبنی دهکده زاهدان در بازدیدی که جمعی از مسئولان استانی به این کارخانه داشتند، گفت: تولید شیر واحدهای تولیدی بیشتر در فصل تابستان، ایام عید و شروع تعطیلی در مدارس کاهش می یابد که این مهم بازار تولید و سقف مصرف استان را نیز کاهش می دهد.
محمد علی زیرکی با بیان اینکه بعد از حذف یارانه شیر، کل کارخانجات شیر سیستان وبلوچستان با مشکل فروش مواجه شده است، افزود: در حال حاضر از هفت واحد تولیدی لبنی استان پنج واحد تولیدی در تعطیل بسر می برند.

وی یکی از عمده مشکلات سد راه واحدهای تولیدی لبنی را موضوع ماست سنتی عنوان کرد و ادامه داد: این شیوه علاوه بر کساد شدن بازار کسب و کار واحد های تولیدی، عاملی برای روی آوردن واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان به حالت سنتی قدیم است که دیگر نیازی به واحدها و کارخانه های صنعتی دیده نمی شود.
زیرکی اظهار داشت: اگر تمامی واحدهای لبنی استان فعال و مورد حمایت واقع شوند علاوه بر تامین مصرف نیاز استان، صادر هم خواهند شد.

مدیرعامل توزیع شرکت فرآورده های لبنی دهکده زاهدان بیان کرد: در ماست بندی سنتی مسائل بهداشتی رعایت نمی شود از اینرو می طلبد مسئولین بهداشتی چاره ای اساسی برای رفع این معضل پیدا کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark