کد مطلب: 63258
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۵
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، محمد کرمی در نشست امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه
اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است
قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه‌روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی‌شدن این توافقات جلسات و پیگیری‌های خوبی انجام شده است که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است؛ بنابراین در کنار هم از موهبت‌های الهی
تشکیل شرکت‌های مشترک و سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور ایران و افغانستان از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.
که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه‌آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام‌گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل‌شدن تجارت حقوق گمرکی و... باید توافقاتی داشته باشیم که به‌راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر دو کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره‌مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت‌های مشترک و سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت‌گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark