کد مطلب: 63259
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسئول تعمیم و تقویت هدایت، بصیرت و معنویت و مفاهیم در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان عقیدتی سیاسی هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: مسئول تعمیم و تقویت هدایت، بصیرت و معنویت و مفاهیم در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان عقیدتی سیاسی هستند و این موضوعات کارکرد بسیار مهم و زیربنایی و ارزشمند است.

وی ادامه داد: و اینکه چگونه باید در صدد تعمیق آنها باشیم مهم است که یکی از این راه‌ها این است که جواب خود را از قرآن و اهل‌بیت پیدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استات تصریح کرد: گاهی باید از سخنان اهل‌بیت و گاهی از رفتار و سیره آنها درس بگیریم همان‌طور که خداوند برای پیامبر ابزار یعنی قرآن کریم و راه را نشان داد و کاری کرد که جامعه جاهلیت عرب را به یک جامعه متمدن اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: عقل و تفکر وقتی باشد نتیجه‌اش ایمان به غیب است و غیب همان خداوند و پیامبران و قیامت است. ایمان و عقیده به غیب زمانی خودش را نشان می‌دهد که در عمل و اخلاق و زندگی نشان دهد در غیر این صورت یک ادعا است و باور نیست.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: اگر انسان بداند و باور کند حساب و کتابی در راه است، کار حرام انجام نخواهد داد و اگر ایمان در فرد باشد در عمل خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تقویت دین باید باور کنیم و این باور
اگر انسان بداند و باور کند حساب و کتابی در راه است، کار حرام انجام نخواهد داد و اگر ایمان در فرد باشد در عمل خود را نشان می‌دهد.
ریشه در دل انسان‌ها دارد دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند، درعمل او مشخص می‌شود چرا که دل هم مرکز تعقل، فهم و هم مرکز عشق و محبت است

نماینده ولی‌فقیه در استان تشریح کرد: چه کاری انجام دهیم تا باور، معنویت، بصیرت، دین و عقیده را تقویت کنیم؟ راهکار آن ریشه در دل دارد و باید با دل کارکرد امام سجاد در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرماید: «ماه رمضان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد یکی از آن این است که دل رقیق و نازک شده و آماده پذیرش عفو شد و باخدا ارتباط برقرار کرده است و نتیجه خود را در عمل نشان می‌دهد که دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند از شیطان دور می‌شود و در نتیجه گناه کم می‌شود».

وی افزود: اگر هنر داشته باشیم و با دل کار کنیم کاری اثربخش انجام داده‌ایم وگرنه کار ماندگار نمی‌شود؛ و مرکز همت و احترام دل باشد؛ دل در معارف اسلامی مرکز تعقل و فهم و هم مرکز عشق و محبت است.

آیت‌الله محامی مطرح کرد: در دعاهای ماه مبارک رمضان یک جمله بارها تکرار می‌شود و نشان از اهمیت این جمله دارد و آن این است که خدایا دل خود را به دست تو می‌سپارم خودت با این دل کارکن ایمان و باور را با دست خودت در قلب من قرار بده، وقتی به باور برسم یقین پیدا می‌کنم هیچ‌چیز به من نمی‌رسد مگر تو برای من مقدر کرده باشی.

وی ادامه داد: هرچه ایمان معرفت بیشتر باشد باور انسان نیز بالا می‌رود و نتیجه آن این می‌شود که به آنچه که سهم من است راضی می‌شوم و وقتی چنین انسان و آدمی را به خط مقدم با چنین باور و ایمانی می‌فرستی پا پس نمی‌کشد و عقب‌نشینی نمی‌کند و باور دارد اگر کم‌کاری کند و یا پا پس بکشد یک جای دیگر تلف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: وقتی کسی ایمان داشته باشد در بصیرت سیاسی و اجتماعی خود آن ایمان را نشان می‌دهد در تعقیبات نماز می‌خوانیم: خدایا خودت را به
اگر هنر داشته باشیم و با دل کار کنیم کاری اثربخش انجام داده‌ایم وگرنه کار ماندگار نمی‌شود
من بشناسان، تو را نشناسم پیغمبر تو را نمی‌شناسم، پیغمبر را نشناسم حجت را نمی‌شناسم، حجت تو را نشناسم دین گمراه می‌شوم و راه را گم می‌کنم.

وی افزود: در تعقیبات نماز می‌خوانیم که خدایا خودت را به من بشناسان که اگر تورا نشناسم پیغمبرت را هم نمی‌شناسم، خدایا پیغمبرت را به من بشناسان، خدایاپیغمبرت را نشناسم حجت را نمی‌شناسم.

ایت الله محامی اظهار کرد: حجت تو را نشناسم از دین گمراه می‌شوم و راه را گم می‌کنم، از بالا به پایین سلسه مراتب رعایت شده است و ابتدا می گویدخدایا خودت را بشناسان، ماگاهی خداشناسی مان درست نیست و برای رفع خستگی سراغ آنچه که در کتاب‌های تحریف شده تورات و انجیل و در احادیث جعلی که درکتاب های اسلامی هم به نحو افتصاحی وارد شده مطالبی مثل اینکه حضرت یعقوب با خداوند کشتی گرفت و خدا را نعوذبالله به زمین زد، و برداشتشان از خدا آدمی است که با پیغمبرش کشتی می‌گیرد و پیغمبرش هم خداوند را مغلوب می‌کند و می‌گوید اگر می‌خواهی نجاتت بدهم چندتا از خواسته‌های مرا برآورده کن.

وی ادامه داد: یا مثلاً در قسمت‌های دیگر که عنوان کرده اند خداوند با اسبش شب‌های جمعه برای سر کشی خانه‌ها می‌آید و مردم روی پشت بام خانه‌ها جو می‌ریزند برای اسب خدا، وقتی خداشناسی آدم اینگونه باشد پیغمبرشناسی چه می‌شود؟ پیامبر اگر اینگونه باشد هرکسی می‌تواند جانشینش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: خداشناسی کسی را می‌طلبد که بتواند با خداوند ارتباط برقرار کند پیغمبر را در جایگاه درست بشناسد که هرکس نمی‌تواند برجایگاه او بنشیند و بعد حجت رابشناسیم که حجت مستقیم و یا حجت با واسطه است.

وی افزود: در دوران حضرت امام
وقتی کسی ایمان داشته باشد در بصیرت سیاسی و اجتماعی خود آن ایمان را نشان می‌دهد
در موقعیت حساس عزل قائم مقام رهبری یک حادثه حساس و نقطه عطف در انقلاب اسلامی، حرف و حدیث زیاد بود و خیلی هیجان و التهاب یکی از دوستان می‌گفت با یکی از فرمانداران سپاه صحبت کردم گفتند ما که مشکلی نداریم حجت ما امام ماست و امام هر جا بگوید باشه ماهم می‌گوییم باشه و هرکجابگوید نه می‌گوییم نه و حجت ما هم همین است.

ایت الله محامی اظهار کرد: این خیلی منطقی است چه حجت به معنای امام و معصوم و چه حجت دیگری که ولی‌فقیه باشد اگر آدمی را باور داشته باشید خیلی راحت است اگر به ولی‌فقیه که الان مجسم است درشخصیت عظیم القدر مجهول حضرت آیت‌الله خامنه ای و اگر باور داشتیم باشیم این حجت موجه ماست دیگر دربحث های سیاسی و اقتصادی گیرنمیکنیم.

وی ادامه داد: چون ما این حجت را داریم و این ریشه در آن ادله و ایمان به غیب و پیامبر و... دارد تا به اینجا برسد گاهی هست که فتنه است و فتنه امتحان سخت است درحالی که بطور معمول راه و چاه مشخص است گاهی وسوسه‌ها خیلی زیاد می‌شود و یا ازنظر عملی کار می‌کنند وسوسه ایجاد می‌کنند و یا در مقام عمل وسوسه زیاد می‌شود جاذبه‌ها ی دروغین زیاد می‌شود و آنجا که کارسخت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در پایان گفت: فتنه می‌شود گاهی مثل خوارج شبهه می‌کنند و در برابر علی (ع) می‌ایستند چون شبهه دارند و امام تلاش می‌کند آنهارا راهنمایی کنند چون نمی‌فهمند گاهی هست که می‌فهمند اما وسوسه می‌شود اینجا جای سخت فتنه است اگر آدم این حجت موجه را داشته باشد و همه تبلیغات شبکه‌های داخل و خارج ضد و انقلاب حرف می‌زند و آدم حجت موجه را داشته باشد خیلی موجه و آرام است البته لازمه اش پایه‌های اعتقادی است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark