کد مطلب: 62536
 
اولویت وزارت جهاد کشاورزی در دو سال آینده؛
تأمین ۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا دو سال آینده با توسعه واحد‌های پروابندی در استان سیستان وبلوچستان ۵۰ درصد کسری گوشت قرمز کشور را این استان تأمین نماید.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
 
به گزارش زاهدنیوز، صدرالله دولت در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی پرورش دام سبک در زاهدان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان، استان برخوردار در زمینه دام و طیور در کشور است و وجود تعداد قابل توجه واحد‌های صنعتی دامپروری، کشتارگاه‌ها و واحد‌های بسته‌بندی، این منطقه را در زمینه تأمین گوشت در کشور متمایز کرده است.

وی تأکید کرد: همچنین با توجه به ضرورت توسعه واحد‌های دامپروری سبک و سنگین و واردات دام در سیستان و بلوچستان در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا کسری گوشت قرمز کشور از این استان تأمین شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تأمین نهاده‌های دامی از طریق واردات در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود:‌ امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری مسئولان استانی و مردم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن گوشت قرمز تا پایان سالجاری در سیستان و بلوچستان تأمین شود.

وی بهره‌گیری از نژاد دام بومی را گامی مهم و مؤثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد دانست و گفت: گسترش پرورش دام بومی در سیستان وبلوچستان به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب و هوایی و تغذیه در برنامه وزارت جهاد کشاورزی در این استان است و امروز شاهد بهره‌برداری از یک واحد صنعتی ۵۰۰ رأس از نژاد بلوچی هستیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark