کد مطلب: 61814
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
مادران باتربیت فرزند شایسته برای آینده کشور کادرسازی کنند
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تأثیر کار مادر در گذشت زمان مشخص خواهد شد و باید با مدیریت محیط خانه انسان‌هایی را تربیت کند که برای آینده کشور مفید باشند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
 
به گزارش زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در همایش بانوی آفتاب که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر برگزار شد، بیان کرد: حضرت زهرا (س) یک انسان کامل و به‌صورت جامع به دست پیغمبر اکرم (ص) تربیت شد و در ارزش‌های انسانی به کمال رسید.

وی افزود: همان گونه که رشد جسمی انسان به‌صورت جامع و متوازن است تربیت روح، جان و شخصیت انسان هم باید جامع و متوازن باشد و نباید انسانی تک‌بعدی باشیم.

محامی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در خصوص خود بیان فرموده است: "خداوند متعال مرا تربیت‌کرده و این کار را به‌خوبی انجام داده است" و حضرت زهرا (س) نیز به دست همین پیامبر به‌صورت جامع رشد داشته و در ارزش‌های انسانی به قله کمال رسیده و انسان کامل و الگویی برای همه انسان‌ها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) پرداخت و ادامه داد: حضرت زهرا (س) دارای رابطه قوی با پدر و از او پشتیبانی کرد و در مقام فرزندی به‌گونه‌ای عمل کرد که مادر پدر نام گرفت و باید دید در جامعه امروزی چه مقدار رفتار فرزندان با پدر و مادر خود به چنین الگوهایی شباهت دارد.

وی گفت: حضرت زهرا (س) در مقام همسری نیز الگو و با مهر و محبت هم‌پای همسر بود و کانون خانواده را برای همسرش که اولین رزمنده جهان اسلام بود گرم و آرام حفظ می‌کرد و همچون کوه در کنار امام علی (ع) ایستاد و خطاب به همسرش عنوان کرد جانم فدای تو و پیش مرگ تو می‌شوم در شر و خیر، خوشی و ناخوشی با تو خواهم بود و با وجود چنین الگویی متأسفانه امروز با آسیب‌هایی مواجه هستیم و برخی همسران با طلاق‌های عاطفی مواجه شده‌اند.

امام‌جمعه زاهدان تشریح کرد: حضرت زهرا (س) در عرصه‌های مختلف جامعه حضور و ایفای نقش می‌کرد و این شخصیت جامع برای ما الگوست و ما باید از شخصیت جامع و از ابعاد مختلف شخصیت ایشان درس گرفته و برای رسیدن به تربیت جامع، متوازن و رسیدن به قله‌های کمال تلاش کنیم.

محامی خاطرنشان کرد: مادران باید برای تربیت فرزندان و اعضای خانواده تلاش کنند؛ زیرا جایگاه مادر بسیار رفیع است و در منظومه معارف اسلامی تأکیدات زیادی به مقام مادر و پدر شده است و دلیل آن اهمیت کار یعنی تربیت کادر برای جامعه اسلامی است.

وی افزود: مادر در خانه کادرسازی و نیروسازی می‌کند و در این جهت رنج و سختی‌های را تحمل می‌کند و نتیجه کار او با هیچ‌چیز قابل‌مقایسه نیست.

امام‌جمعه زاهدان اذعان کرد: مادران باید استوار، محکم، مقاوم و پایدار در این سنگر مانده و تلاش کنند و هر مادر خانه را پایگاه بسیج و خود را فرمانده پایگاه بداند و همان گونه که بسیج بسته‌ای از کارهای فرهنگی را انجام می‌دهد مادر نیز باید در خانه این کار را انجام دهد البته کار مادر محدود به خانه نیست و این حداقل کاری است که باید انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تأثیر کار مادر در گذشت زمان مشخص خواهد شد و باید با مدیریت محیط خانه انسان‌هایی را تربیت کند که برای آینده کشور مفید باشند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark