کد مطلب: 51745
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:
اشتغالزایی برای بیش از 24 هزار نفر در جنوب شرق/ بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی کشور، انتقال آب به دشت های سیستان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی کشور را، طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان عنوان کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۴
 
به گزارش زاهدانه، رضا نجفی در جمع اصحاب رسانه بزرگترین و موثرترین طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی کشور را طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح بزرگ یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان بود که با اعتبار مصوب 500 میلیون دلار در سطح دشت سیستان با افق اشتغالزایی 140 هزار نفر در 16 ناحیه عمرانی در حال انجام است به طوری که با بهره برداری از آن در سال آینده شاهد احیا و آبادنی سیستان خواهیم بود.

تحقق اقتصاد مقاومتی با تدوین 20 سند توسعه ای در بخش کشاورزی
وی تدوین 20 سند توسعه ای در بخش کشاورزی را از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: در این راستا سند توسعه سیستم های نوین آبیاری از 24 هزار هکتار وضع موجود در افق پنج ساله به 119 هزار هکتار، سند آبیاری با لوله به اراضی دشت سیستان از هفت هزار هکتار به 46 هزار هکتار، سند احیا و مرمت و بازسازی قنوات از هزار و 200 کیلومتر وضع موجود به 2 هزار و 400 کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

لایروبی سنتی انهار سیستان با 63هزار میلیون ریال
وی اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 100 هزار هکتار از زمین های کشاورزی جنوب و مرکز استان را یکی دیگر از مصوبات هیات دولت به استان ذکر کرد و ادامه داد: لایروبی سنتی انهار یکی از روش های استفاده بهینه از منابع آبهای سطحی در سیستان است که در همین راستا سال گذشته لایروبی انهار با اعتبار 63 هزار میلیون ریال توسط 45 هزار نفر بهره بردار اجرا شد.

بهره برداری از 210 طرح کشاورزی در هفته دولت
این مسئول با اشاره به اینکه در هفته دولت 210 طرح کشاورزی با بیش از 719 میلیارد ریال اعتبار در استان به بهره برداری می رسد، افزود: این طرح ها شامل 39 طرح تولیدات دامی، 26 طرح تولیدات گیاهی، 111 طرح آب و خاک و امور فنی مهندسی، 11 طرح شیلات، هفت طرح صنایع کشاورزی، هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و هشت طرح امور عشایری است.

زمینه اشتغالزایی برای بیش از 24 هزار نفر فراهم می شود
وی ادامه داد: با راه اندازی این طرح ها ضمن بهره مندی چهار هزار و 85 خانوار از مزایای آنها زمینه اشتغال 741 نفر به صورت دائم و 23 هزار و 586 نفر به صورت موقت در استان فراهم می شود.

سیستان و بلوچستان رکوردار رتبه 6 کشور در تعداد قنوات
نجفی با بیان اینکه هزار و 925 رشته قنات در سیستان وبلوچستان موجود است، تصریح کرد: دراین زمینه رتبه 6کشوری قنات به استان اختصاص داده شد زیرا حفظ و نگهداری قنات ها به عنوان میراث کهن امری لازم و مهم در راستای بقای کشاورزی است که در این رابطه از سال 92 تا پایان سال گذشته 498 رشته قنات با اعتبار بیش از 198 هزار و 700 میلیون ریال در استان مرمت و بازسازی شده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark