کد مطلب: 61848
 
رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر زاهدان خبر داد:
راه‌اندازی اولین شب بازار ویژه بانوان صاحب کسب‌وکار زاهدانی
رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر زاهدان از راه‌اندازی اولین شب بازار ویژه بانوان صاحب کسب‌وکار در این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
 
مریم عسکری دهنو در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: برای اولین‌بار برای بانوان صاحب کسب‌وکار که اغلب سرپرست خانوار و خودسرپرست هستند در حیطه مشاغل خانگی و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند، شب بازار راه‌اندازی شده است.

به گفته رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر زاهدان؛ این شب بازارها هر ماه در یکی از بوستان‌های مناطق شهرداری زاهدان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون در محل پارک یاس، میدان سربازان گمنام و در پیاده‌روی بزرگمهر جلوی درمانگاه فرهنگیان برگزار شده است که باتوجه‌به برودت هوا ماه گذشته تشکیل نشد و در این ماه برپا خواهد شد.

عسکری دهنو تصریح کرد: حضور بانوان در این شب بازارها برای فروش محصول کاملاً به‌صورت رایگان است و زیرساخت‌های لازم از جمله؛ تأمین روشنایی، امنیت محیط و در اختیار گذاشتن فضا در محل پارک توسط شهرداری زاهدان انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مدیریت امور بانوان شهرداری زاهدان، سازمان سازماندهی مشاغل فرآورده‌های کشاورزی و شهرداران مناطق در تکمیل زیرساخت‌ها همراه بودند.

وی با اشاره به برگزاری این شب بازارها به مناسبت گرامیداشت هفته زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: اولین بازارچه مورد حمایت از بانوان مشاغل صاحب کسب‌وکار، تحت عنوان مشاغل خانگی و در محل بوستان وحدت واقع در منطقه ۳ شهرداری برپا شد.

عسکری دهنو اذعان کرد: حدود ۱۰ غرفه برای بانوان کسب‌وکار صنایع خانگی، پخت‌وپز و سوزن‌دوزی ایجاد شد. رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: برقراری شب بازار، عصر بازار و روز بازار بانوان در این دوره شورای اسلامی شهر زاهدان سیاست‌گذاری شده است.

عسکری دهنو با اشاره به بانک اطلاعاتی بانوان صاحب کسب‌وکار خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ نفر شناسایی شده و از طریق ستاد اجرایی فرمان امام و سپاه پاسداران تسهیلات کم‌بهره خوداشتغالی برای ۷۰ نفر فراهم شد و این تسهیلات را دریافت کردند و حدود ۳۰۰ نفر ثبت‌نام اولیه آنها انجام شده که قبل سال این تسهیلات را دریافت کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark