کد مطلب: 61826
 
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان:
دوره آموزشی آتش‌نشانی باهدف ارتقا دانش و تخصصی آتش‌نشانان در زاهدان برگزار شد
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: طی ۹ ماه نخست امسال برای ۳۸ هزار و ۴۸۰ نفر دوره آموزش‌های ایمنی عمومی و آتش‌نشانی در راستای ارتقا دانش و تخصصی آتش‌نشانان در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۳
 
ابراهیم شهریاری در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: اداره آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی زاهدان در راستای ارتقا سطح فرهنگ ايمنی عموم افراد جامعه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به آموزش‌های لازم در زمینه شناخت و ضرورت رعایت نکات ایمنی، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی و حوادث در لحظات اولیه، نحوه استفاده و نگهداری از خاموش‌کننده‌های دستی و آشنایی با موارد آموزشی ویژه اصناف و مشاغل در جهت پیشگیری از وقوع حوادث اقدام کرده‌اند.

وی افزود: دوره آموزش‌های ایمنی عمومی و آتش‌نشانی شامل؛ ۴ هزار و ۵۹۰ نفرساعت آموزش آتش‌نشان داوطلب، ۶ هزار و ۵۲۰ نفرساعت در مدارس، هزار و ۱۱۰ نفرساعت در ادارات، هزار و ۶۹۰ نفرساعت برای ارگان‌های نظامی، ۲ هزار و ۸۴۰ نفرساعت در شرکت و ارگان‌های صنعتی، ۷۹۰ نفرساعت برای بیمارستان‌ها و ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفرساعت دوره تخصصی ضمن خدمت آتش‌نشانان در سال جاری برگزار شد.

شهریاری تصریح کرد: در جهت ارتقا دانش و تخصص آتش‌نشانان، ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفرساعت دوره آموزش تخصصی با عناوین؛ ضمن خدمت عملیاتی، نقش و مسئولیت سازمان آتش‌نشانی در مدیریت بحران، تدوین برنامه شرایط اضطراری، کارگاه بررسی و تدوین تجارب عملیاتی و همچنین کارگاه علت‌یابی حریق، برای پرسنل سازمان آتش‌نشانی زاهدان برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

وی ادامه داد: امسال دو دوره کارگاه آموزشی جهت ۲۰۰ نفر از آتش‌نشانان داوطلب باهدف ارائه اطلاعات و افزایش آگاهی شهروندان و همچنین اثربخشی آن در حوزه عملیاتی سازمان برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: عموم مردم باید در تمام دوره‌های آموزشی كه سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌کند، شركت كنند تا در هنگام وقوع آتش‌سوزی بهترین عملكرد را از خود نشان دهند.

شهریاری خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به‌ویژه خبرگزاری‌ها، صداوسیما می‌توانند با انتشار راهكارهایی كه از بروز حادثه جلوگیری می‌کند، كمك مؤثری در مسیر فرهنگ‌سازی در جامعه و رعایت ایمنی انجام دهند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark