کد مطلب: 52793
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان مطرح کرد
اختصاص عنوان اولین موکب کشور به زائر سرای امام رضا(ع) در زاهدان/ سیستان وبلوچستان استان نمونه کشور در وصول مطالبات موقوفات
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم استان در زمینه وصول مطالبات موقوفات در کشور نمونه هستند، گفت: سیستان وبلوچستان جزو معدود استان‌هایی است که مردم آن اجاره املاک وقف شده را به موقع پرداخت می‌کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
 
به گزارش زاهدانه، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح امروز در نشست خبری دهه وقف که در اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با اشاره به افزایش موقوفات طی سالهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اوایل سال 92 که مسئولیت اداره‌کل اوقاف استان را برعهده گرفتم 2 هزار و 300 موقوفه در سطح استان ثبت بود که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی های انجام شده امروز4 هزار و 608 مورد موقوفه ثبت شده است.

وقف 96 موقوفه جدید در استان
وی با اشاره به نقش بی نظیر رسانه ها در اعتمادسازی و فرهنگ سازی به مقوله وقف گفت: پیش از این مردم استان وقف را مختص مساجد و حسینیه‌ها می‌دانستند اما امروز موقافات به حوزه‌های دیگر هم سوق پیدا کرده، به طور مثال اخیراً قطعه زمینی در شهرستان زابل جهت امور ورزشی و همچنین ملکی در ایرانشهر جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وقف شده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به عملکرد اداره اوقاف از ابتدای سال تاکنون افزود: 96 موقوفه جدید به ارزش 12 میلیارد تومان و با مساحت 140 هزار و 254 مترمربع در استان به ثبت رسیده که شهرستان های زهک، زاهدان، زابل و ایرانشهر به ترتیب بیشترین وقف ها را داشته اند.
وی احداث زائرسرا در جوار بقعه "سیدغلامرسول" چابهار، احداث حسینیه دوم در جوار بقعه "سیدمهدی" ایرانشهر، فضاسازی بقعه متبرکه "بی بی دوست" زابل و ورود زائران افغانستانی در آینده نزدیک از طریق مرز "میلک" در منطقه سیستان را از جمله اقدامات عمرانی اجرا شده و در دست اجرا توسط اداره اوقاف سطح استان بیان کرد.

ورود حداقل 50 هزار زائر پاکستانی در دو ماه اخیر به استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در ادامه به برگزاری مراسمات دهه وقف در استان اشاره کرد و گفت: شعار این هفته" همه واقف هستیم" است از اینرو وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)،وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارت، وقف و حوزه های علمیه، وقف و محرومیت زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و علم و فن آوری از جمله عناوین دهه وقف است.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف امسال زائر سرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان را اولین موکب و حسینیه در کشور معرفی کرد، گفت: دومین موکب و حسینیه نیز شلمچه و مهران است.
تدینی با اشاره به ورود حداقل 50 هزار زائر پاکستانی در دو ماه اخیر به استان گفت: نگاه ما در زمینه پذیرایی از زائران پاکستانی محدود به 50 هزار نفر نیست، بلکه برنامه داریم تدارکات لازم برای ورود 5 میلیون زائر در آینده را در استان فراهم کنیم.
وی از زائر سرای امام رضا(ع) به عنوان قطب فرهنگی در استان یاد کرد و ادامه داد: سال آینده با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی ستاد فرماندهی و مقری در استان تشکیل می‌شود تا حدود 30 تا 40 موکب را در استان راه‌اندازی و ساماندهی کند.

سیستان وبلوچستان چشم نظام و انقلاب برای ورود زائران پاکستانی به کشور
این مسئول با اشاره به ورود جاماندگان اربعین حسینی در هفته آینده به استان گفت: حمایت اوقاف از زوج‌های جوان نیازمند به صورت رایگان برای اختصاص سالن برگزاری مراسمات را از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امورخیریه عنوان کرد.
وی کمک به وضع حمل مادر باردار و حل مشکل گذرنامه نوزاد متولد شده در مرز میرجاوه را از دیگر اقدامات و میهمان نوازی ایرانیان به زائران حسینی عنوان کرد و افزود: سیستان وبلوچستان چشم نظام و انقلاب برای ورود زائران پاکستانی و حضور آنان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است از اینرو می طلبد تمامی دستگاه ها و سازمان ها برای ساماندهی به امورات زائران پاکستانی ورود پیدا کرده و تنها به ارائه گزارش نپردازند.

 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark