کد مطلب: 61827
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان:
احکام اعتکاف برای مردم بیان شود
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مساجد محوری در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ظرفیت رسانه‌ها به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان ضمن تأکید بر رعایت احکام شرعی در برگزاری مراسم اعتکاف بیان کرد: مساجد محوری و جامع در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و باید تمرکز بیشتری روی این مساجد داشته باشیم و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله رسانه ملی به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

وی افزود: گام نخست کار این است که مصداق مسجد جامع در محلات تعریف و بر اساس آن مساجد محوری را انتخاب و اقدام برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشیم.

محامی تصریح کرد: یک از اهداف اعتکاف گوشه‌نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است؛ اما متأسفانه گاهی در برگزاری مراسم دچار افراط‌‌وتفریط می‌شویم به‌گونه‌ای که یا حجم برنامه و سخنرانی‌ها زیاد است که فرد زمان کافی برای رازونیاز با خداوند را ندارد و یا بالعکس هیچ‌گونه برنامه‌ای تدارک دیده نشده تا فرد معتکف در افزایش ارتباط با خداوند مورد تذکر قرار گیرد و کاملاً به حال خود رها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم ترویج فریضه اعتکاف در سطح جامعه تأکید و در این جهت ملاحظاتی را مطرح کرد و ادامه داد: ثبت مرخصی و حضور کارکنان ادارات در مراسم اعتکاف نباید به‌گونه‌ای باشد که کار مردم بر زمین بماند و باید در این جهت تدابیر لازم اتخاذ شود.

محامی گفت: حضور اقشار خاص جامعه از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف حائز اهمیت بوده و فواید مختلفی دارد و این جهت نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه زاهدان تشریح کرد: دریافت هزینه از معتکفین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که میزان مبلغ دریافتی مشخص و افراد نیازمند تنها در حد توان خودپرداخت داشته باشند و الباقی مبالغ از سوی کمک‌های خیرخواهانه نهادها و خیرین تأمین شود.

امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: نباید از فضیلت اعتکاف در ماه مبارک رمضان غافل شویم؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی درست و مناسب آن هم در استان تلفیقی همچون سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark