کد مطلب: 53131
 
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد
اشتغالزایی برای 900نفر، دستاورد پایانه مرزی میلک در جنوب شرق
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد: در پایانه مرزی میلک 900 تا هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴
 
به گزارش زاهدانه، علی خانقایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از تجهیز محورهای استان به دوربین های کنترل سرعت خبر داد و اظهار داشت: هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان تحت کنترل دوربین های سرعت هستند که مراسم بهره برداری از این دوربین ها با حضور مسئولان کشوری و استانی امسال برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به کنترل و پیمایش بخش مسافربری و کالا خودروها توسط دوربین‌های کنترل سرعت در سطح استان و سیستم‌های مکانیزه و آنلاین گفت: از آنجایی که تلفات جاده‌ای در محورهای روستایی بیشتر و حضور در روستاها کمتر است بهره برداری از دوربین‌ها کمک شایانی به تحت پوشش قرار دادن محورهای روستایی می کند.
این مسئول جابه‌جایی کالا و مسافر، ایمنی و ترافیک جاده‌ها و توجه به ترانزیت و تجارت را از جمله مهمترین حوزه‌های فعالیت اداره حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد و افزود: تمام فرایند حمل و نقل کالا در کشور مکانیزه، سیستمی و اسناد آنها نیز هوشمند می باشد.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: اگر راننده‌ای کارت سلامت معتبر نداشته باشه از فعالیت وی خودداری می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه با توجه به اینکه بیش از 95 درصد جابجایی‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام می شود، ادامه داد: با ایجاد شبکه سیر و برند سازی شبکه حمل و نقل از سردرگرمی مسافران جلوگیری شده و شرکت‌ها نیز در راستای معرفی خود رقابت سالم تری خواهند داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه ناوگان‌های فعال، سوخت بیشتری دریافت می‌کنند، افزود: با اجرای طرح پیمایش روزانه 9 میلیون لیتر گازوییل در کشور صرفه جویی می‌شود که این رقم در استان سه میلیون لیتر است.
این مسئول با اشاره به اشتغالزایی موجود در پایانه مرزی میلک که زمینه کار را برای 900 تا هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است، گفت: در استان پروژه‌های عمرانی خوبی با هدف برطرف کردن مشکلات اشتغال در حال انجام است بگونه ای که پایانه‌های مرزی نیز تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال دارند.
خانقایی در پایان با اشاره به فعالیت خوب دو پایانه مرزی میرجاوه و میلک طی سالجاری گفت: روزانه بین 500 تا 600 دستگاه کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک تردد می‌کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark