کد مطلب: 61850
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان:
بیش از ۶۰ هزار نفر اتباع غیرایرانی در سیستان و بلوچستان علیه سرخک واکسینه شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال حدود ۶۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی در سیستان و بلوچستان توسط این دانشگاه انجام شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، مهدی زنگنه بیان کرد: برنامه تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و سرخجه اتباع غیرایرانی در افراد زیر ۱۵ سال و غربالگری بیماری سل در اتباع خارجی بالای ۱۲ سال و همچنین تکمیل واکسیناسیون کووید-۱۹ در گروه‌های هدف از ابتدای دی‌ماه جاری در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم‌زمان با ۲۷ دانشگاه دیگر سطح کشور آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: واکسیناسیون تکمیلی سرخک و پولی اتباع غیرایرانی زیر ۱۵ سال در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت شبکه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان توسط تیم‌های سیار در نقاط مختلف شهرستان‌های این استان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پیش‌بینی می‌شود در قالب این طرح ۹۴ هزار نفر از اتباع بیگانه در محدوده زیرپوشش این دانشگاه علیه این بیماری‌ها واکسینه شوند.

زنگنه ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌ها بیشتر این جمعیت مربوط به شهرستان‌های زاهدان و خاش است و شهرستان‌های سراوان، سوران و میرجاوه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در حال حاضر علاوه بر طرح تکمیلی واکسیناسیون نیز طرح بیماریابی سل در بین اتباع غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است و بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سل، یک بیماری واگیر و قابل‌انتقال از فردبه‌فرد دیگر است، خاطرنشان کرد: اگر این بیماری زود تشخیص داده شود قابل‌درمان خواهد بود و خدمات آن در مراکز بهداشتی رایگان ارائه می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark