کد مطلب: 62650
 
مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان:
برای مدیریت بهتر مرز حتماً زوار در سامانه سماح ثبت‌نام کنند
مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود حتماً زوار از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا در مدیریت مرز همکاری شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، با فرارسیدن ایام محرم و صفر و آغاز عزاداری اباعبدالله الحسین بسیاری از جمعیت مسلمانان به‌خصوص شیعیان ایران برای حضور در اربعین حسینی قصد و نیت سفر به عتبات‌عالیات را می‌کنند دلباختگان امام حسین علیه‌السلام، سرور شهیدان هر ساله برای پیاده‌روی اربعین آماده می‌شوند.

با شروع محرم عاشقان حسین بن علی با هر سن و سالی از فرزند خردسال گرفته تا افراد مسن حتی افرادی که دچار بیماری هستند یا با هر سختی و مشکل دیگری دست‌وپنجه نرم می‌کنند عاشقانه هوای سفر به دیار معشوق را در ایام اربعین و سوگواری این امام بزرگوار را در سر دارند.

باتوجه‌به استقبال بی‌نظیری که مردم برای پیاده‌روی اربعین دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سماح برای ثبت‌نام در عتبات‌عالیات اقدام کنند؛ بنا بود که امسال نیز از سوم مردادماه ثبت‌نام آغاز شود که کاربران با مشکل ادامه ثبت‌نام بعد از واردکردن رمز عبور در سامانه مواجه شدند.

علی‌اکبر غلام‌پور مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار زاهد نیوز در ارتباط با ثبت‌نام در سامانه سماح بیان کرد: ثبت‌نام زوار اباعبدالله الحسین از درگاه اینترنتی است که از سوم مردادماه ۱۰ صبح آغاز شده است ثبت‌نام فقط از درگاه اینترنتی سماح انجام می‌شود و پرداخت‌ها نیز به‌صورت اینترنتی باید انجام شود.

وی با اشاره به مشکلی که برخی از کاربران در ورود به سامانه با آن مواجه شدند، ادامه داد: ممکن است به علت ترافیک سایت این مشکل به وجود آمده باشد جای نگرانی برای زوار نیست فرصت برای ثبت‌نام وجود دارد تا ایام اربعین نیز فرصت ثبت‌نام باقی است و هر لحظه‌ای که اقدام کنند می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان در ارتباط با خدمات بیمه تشریح کرد: بیمه سه نوع است با مبالغ متفاوت که با مراجعه به سایت می‌توان این تعهدات بیمه را زائران مشاهده و انتخاب کنند.

برای مدیریت بهتر مرز حتماً زوار در سامانه سماح ثبت‌نام کرد

وی افزود: ظرفیت ثبت‌نام بنا به ظرفیت مرز است و محدودیت خاصی وجود ندارد به‌عنوان‌مثال مرز مهران روزانه ۱۸۰ هزار نفر ظرفیت دارد و ظرفیت پذیرش از اول صفر که بحث اربعین شروع می‌شود روزانه در مرز‌ها تقسیم‌بندی می‌شود تا مدیریت بهتری انجام شود.

غلام‌پور در ارتباط با ثبت‌نام تشریح کرد: توصیه می‌شود حتماً زوار از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا در مدیریت مرز همکاری شود، همکارانی که در مرز هستند از این طریق می‌توانند تعداد ورودی‌های زوار را به‌صورت روزانه در مرز‌ها بدانند و خدمت‌رسانی و مدیریت بهتری انجام شود.

وی گفت: زمانی که تعداد ورودی‌های زوار در مرز‌ها مشخص باشد از ترافیک و ازدحام جلوگیری می‌شود برخی از روز‌ها ازدحام بسیار زیادی در مرز‌ها را شاهد هستیم و برخی از روز‌ها افراد کمتری به مرز مراجعه می‌کنند با ازدحام، شلوغی و ترافیکی که ایجاد می‌شود باعث معطلی و اتلاف وقت می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان عنوان کرد: در بحث بیمه حتماً زوار در زمان ثبت‌نام خدمات بیمه را انتخاب کنند اگر در عراق نیاز به درمان داشته باشند این بیمه هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد و از این خدمات در کشور عراق می‌توانند استفاده کنند و باید به این نکته توجه کرد که در عراق هزینه‌های درمان بالا است موردی بوده که فرد خدمات بیمه را انتخاب نکرده و متأسفانه در کشور عراق دچار تصادف شده و برای پرداخت هزینه‌های درمان به مشکل برخورده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخی را که زائر در سامانه انتخاب می‌کند به همان تاریخی که اعلام کرده پایبند باشد و در اعزام همان تاریخ ذکر شده در سامانه رعایت شود؛ چون طبق آمار مشخص می‌شود که در هر روز چه تعداد زائر به مرز مراجعه می‌کند و در همان زمان در مرز حاضر باشند تا برنامه‌ریزی‌های انجام شده مختل نشود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark