کد مطلب: 62686
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان
انسجام همگانی و نخبگانی مهم‌ترین عامل رفع عقب‌ماندگی‌های سیستان و بلوچستان است
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین عامل رفع عقب‌ماندگی و محرومیت در استان انسجام نخبگان علمی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، رضا شریفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سیستان و بلوچستان مزیت‌های فراوانی از جمله تنوع قومی و جغرافیایی دارد که می‌تواند موجبات توسعه منطقه را فراهم کند که در این راستا نیاز است تا قدرت کانون اجتماعی استان را افزایش دهیم و قدرت به کرسی نشاندن مسأله‌مان را در سطح ملی افزایش دهیم.

مهم‌ترین مسأله انتخاباتی سیستان و بلوچستان انسجام نخبگانی است

وی افزود: در سیستان و بلوچستان مهمترین مساله انتخاباتی، انسجام همگانی به ویژه در حوزه نخبگانی است، در حوزه انسجام نخبگانی وضعیت این استان خوب نیست و حوزه اجتماعی و نخبگان سیاسی آن طور که باید قدرت قانونی خود را بر روی یک نکته تمرکز نمی کنند و خلا داریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان، استان اولویت‌ها است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان استفاده و آنها را بالفعل کرد تا توسعه در این منطقه شتاب گیرد و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، این مهم نیازمند انسجام نخبگانی در فهم و حل مساله است.

وی به بیان اینکه باید از پراکنده کاری، موازی کاری و دوگانه کاری جلوگیری کرد، ادامه داد: موضوع انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد در همین راستا شاهدیم که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند سعی در دو قطبی سازی در استان دارند که البته مردم این خطه در طول تاریخ مسالمت آمیز و افتخارآمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

شریفی اذعان کرد: باید از ظرفیت‌ها به ویژه اصحاب رسانه برای کاهش تبعات و مشکلات بهره‌گیری کرد تا انسجام نخبگانی شکل گیرد، تمام تلاش و دغدغه ما این است این قدرت کانون اجتماعی مردم استان را در سطح ملی افزایش دهیم و مطالبه‌گری را نهادینه کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نظام مسائل این استان با دقت و حساسیت احصا شده و هم اکنون نیز در حال اقدام است.

وی گفت: باید از ظرفیت طوایف، علما و روحانیون شیعه و سنی و نخبگان علمی برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

شریفی گفت: در راستای برگزاری باشکوه انتخابات چهار کلید واژه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است مدنظر قرار گرفته و راهبرد و رویکرد اساسی و مهم ما در این رقابت بزرگ سیاسی خواهد بود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark