کد مطلب: 62711
 
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:
برگزاری رویداد ملی «رُحَما» باهدف معرفی زاهدان به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با هفته وحدت همایش «رُحَما» باهدف معرفی زاهدان به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، مصطفی سیاسر در نشست خبری رویداد ملی «رُحَما» که در سالن جلسات حوزه هنری سیستان و بلوچستان با حضور شهردار زاهدان برگزار شد، بیان کرد: رویداد فوق یک رویداد تجسمی باهدف هویت بصری و تجسمی بخشیدن به سیستان و بلوچستان به‌عنوان مظهر وحدت اسلامی و همچنین زاهدان به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی طراحی و برگزار می‌شود.

وی افزود: شهر زاهدان پایتخت وحدت اسلامی بوده و این مهم برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و نشان‌دهنده شناخت کامل ایشان از سیستان و بلوچستان است؛ در استانی زندگی می‌کنیم که ویژگی‌های مهمی دارد یکی از آنها وحدت اسلامی هست.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ادامه داد: اولین دوره این رویداد «رُحَما» سال ۱۴۰۰ در رشته طراحی و پوستر با حضور ۳۰ گرافیست از استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی برگزار شد که در این مرحله ۴۰ پوستر مورداستفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این رویداد هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود و امسال نیز به‌صورت ملی با حضور ۳۰ طراح گرافیست از کل کشور به میزبانی زاهدان برگزار خواهد شد.

سیاسرگفت: رویداد «رُحَما» در ۲ مرحله طراحی شده که نوبت اول آن از سوم تا پنج مهرماه در محل موزه منطقه جنوب شرق و مرحله دوم که اجرا است از پنجم تا ۱۱ مهرماه در سطح شهر زاهدان به اجرا در می‌آید.

مردم سیستان و بلوچستان پرچم‌دار وحدت و همبستگی

محمد امیر براهویی، شهردار زاهدان در ادامه این جلسه با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان پرچم‌دار وحدت و همبستگی هستند، گفت: وحدت مهم‌ترین راهبرد در استان به شمار می‌رود، و شهر زاهدان به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی همواره موردتوجه است.

براهویی بیان کرد: سیستان و بلوچستان پرچم‌دار وحدت اسلامی ایران بوده، نیاز است این پرچم وحدت را در استان برافراشته نگه داشته و زاهدان را به‌عنوان نماد وحدت اسلامی به همگان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای هویت‌بخشی و برند بخشی موضوع هنر است که برگزاری رویداد ملی «رُحَما» ظرفیتی برای اثربخشی و معرفی زاهدان در سطح ملی و محلی است.

این مسئول افزود: استفاده از المان‌ها، نمادها و نقش‌نگاره‌ها برای بیان وحدت، معرفی بخشی و هویت‌بخشی به شهر زاهدان حائز اهمیت است، در این زمینه برنامه‌هایی در سطح شهر شروع شده که نصب المان وحدت و نام‌گذاری یک پارک و میدان به این نام از جمله آنهاست.

وی اظهار کرد: این رویداد با این هدف انجام شده که مهمانان و گردشگرانی که وارد شهر زاهدان می‌شوند با دیدن نمادها و المان‌های وحدتی، سیستان و بلوچستان را بشناسند که در این زمینه از ظرفیت هنرمندان در رویداد فوق استفاده خواهیم کرد تا هدف‌مند و هوشمندانه کار را پیش ببریم و المان‌ها، نقاشی دیوارها و پوسترهایی مناسبتی با محوریت وحدت داشته باشیم.

براهویی با تأکید بر این مطلب که برگزاری رویداد ملی «رُحَما» را به فال نیک گرفته و برای زیباسازی، فضاسازی و توسعه برند شهر زاهدان از آن استفاده خواهیم کرد، گفت: در مرحله دوم رویداد قرار است پنج طرح تا مدت زمانی که هنرمندان در سطح شهر زاهدان حضور دارند به اجرا درآید و مابقی تولیدات برای نقاشی دیواره‌ها در مناسبت‌های آینده در دستور کار قرار گیرند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark