کد مطلب: 62654
 
امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حضرت محمد (ص) زاهدان:
اهل‌سنت در ایام محرم کنار برداران تشییع خود عزادار هستند
امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حضرت محمد (ص) زاهدان گفت: در ایام محرم اهل‌سنت در کنار برادران اهل‌تشیع خود هستند و خود را عزادار امام حسین علیه اسلام می‌دانند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۹
 
مولوی یوسف گرگیج در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورا بیان کرد: در ارتباط با امام حسین علیه‌السلام پیامبر صلی‌الله علیه و سلم می‌فرمایند: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً» ایشان عشق و محبت نسبت به امام حسین علیه‌السلام را در آن زمان به امت گوشزد کردند و به مردم گفتند ای مردم ای یاران من و ای اهل‌بیت من بدانید که حسین را من دوست دارم و هر کسی که حسین را دوست داشته باشد خدا نیز او را دوست دارد و حمایت می‌کند.


وی افزود: حُسَیْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاط، امام حسین علیه‌السلام فرزندی از فرزندان پیامبر صلی‌الله است مردمان سیستان و بلوچستان به‌خصوص زاهدان، مردمان پایتخت وحدت مردمانی هستند که جان خود را برای پیامبر و اهل‌بیت فدا می‌کند برای همه ما امام حسین علیه‌السلام محبوب است.

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حضرت محمد (ص) زاهدان تصریح کرد: این امام بزرگوار چنان محبوبیتی حتی در میان اهل‌سنت دارد که در هر خانواده اسم یکی از فرزندان به نام حسین مزین شده است که این عشق و محبت به اهل‌بیت را نشان می‌دهد اهل‌سنت با افتخار نام فرزندان خود را حسین می‌گذارند و حتی مساجد اهل‌سنت نیز به نام امام حسین علیه‌السلام مزین شده است.

وی ادامه داد: در ایام محرم به‌خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا برنامه‌های مختلفی توسط اهل‌سنت برگزار می‌شود، مثل پخت‌وپز غذا، توزیع کمک‌های مؤمنانه، کمک به نیازمندان حاشیه شهر را در این روزها داریم؛ زیرا تأکید بزرگان بوده است که در این ایام کمک‌های مؤمنانه و نذورات انجام شود.

مولوی گرگیج تشریح کرد: در ایام محرم در مساجد اهل‌سنت ختم قرآن برگزار می‌شود، در این ایام اهل‌سنت در کنار برادران اهل‌تشیع خود هستند و خود را عزادار امام حسین علیه‌السلام می‌دانند هدف ما راه امام حسین علیه سلام است.

وی گفت: هدف و راه امام حسین علیه‌السلام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود قیام امام حسین علیه‌السلام وحدت و همدلی میان تمام مذاهب بود امام حسین علیه‌السلام متعلق به تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حضرت محمد (ص) زاهدان در وصف امام حسین علیه‌السلام بیان کرد: سراسر جمله عالم پر شهید است، شهیدی چون حسین کربلا کو ای حسین قلبم به عشقت می‌تپد هک شده نامت به قلبم تا ابد، ای حسین در لحظه‌های واپسین یاد تو روحی به جانم می‌دهد ای حسین یادت به‌ روز کربلا آتش بر جان و پیکر می‌زند.


انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark