کد مطلب: 62637
 
آیا تصفیه‌خانه‌ها آب را هدر می‌دهند؛
پاسخ اداره آب و فاضلاب به انتشار یک فیلم
روابط‌عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در واقع پساب تصفیه‌خانه‌ها پس از شیرین‌سازی قابل‌استفاده نیست.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، این روز‌ها مسئله آب مسئله جهانی است که برای همگان تبدیل به بحران شده است و صرفه‌جویی و حفاظت از این منابع طبیعی‌ نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ بلکه حفظ آن برای نسل‌های آینده نیز لازم است.

باتوجه‌به تنش‌های آبی و خطر خشکسالی و بی‌آبی کشور را تهدید می‌کند و تنها راه مقابله با آن مدیریت مصرف توسط شهروندان است.

نبود آب آسیب‌های بسیار فراوانی به زندگی سلامت انسان وارد می‌کند انسان‌ها وابسته به آب هستند کمبود آب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت و محیط‌زیست وارد می‌کند متقابلاً این آسیب‌ها اثراتش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم گریبان‌گیر مردم می‌شود.

جلوگیری از اسراف و اتلاف آب یک ویژگی مشترک در بین انسان‌هاست، هرچند که گاهی اگر از سوی برخی افراد این امر مهم نادیده گرفته شود باعث رنجش خاطر سایر افراد می‌شود، باتوجه‌به شرایط بی‌آبی که با آن مواجه هستیم صرفه‌جویی و استفاده درست از آب بسیار حائز اهمیت است.

هدررفت آب خسارات جبران‌ناپذیری دارد


افرادی که با دشواری نبود آب آشنا هستند می‌دانند که هر فرد هر چندکم در صرفه‌جویی آب می‌تواند چقدر مؤثر باشد اگر هر فرد در هر کجا که هست چه در خانه و چه در محل کار به مدیریت مصرف آب توجه داشته باشد در نهایت باعث صرفه‌جویی حجم زیادی از آب می‌شود دانستن روش‌های صرفه‌جویی در آب و عمل به آن در شرایط فعلی کم‌آبی برای همه شهروندان لازم و ضروری است.

در گزارش شهروند خبرنگار زاهد نیوز فیلمی از تصفیه‌خانه سطح شهر ارسال کردند و نگرانی خود را از بابت هدررفتن آب توسط تصفیه‌خانه‌ها به اطلاع پایگاه خبری تحلیلی زاهد نیوز رساندند.

صادقی شهروند زاهدانی گفت: در شرایط فعلی سیستان و بلوچستان که با شرایط سخت کمبود آب و بی‌آبی مواجه است در این شرایط که برخی از نقاط برای چند روز مداوم در بی‌آبی سپری می‌کنند و شهروندان برای تهیه آب ساعت‌ها در صف باید منتظر بایستند دیدن صحنه‌ای که آب توسط برخی از افراد هدر می رود، بسیار دردناک است.

شهروند زاهدانی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی آب توسط تمام شهروندان لازم و ضروری است و هر فردی چه در خانه و چه در محل کار موظف به رعایت مدیریت مصرف است همان‌طور که در منزل سعی می‌شود از هدررفت آب جلوگیری کنیم با نظارت‌های لازم بر اصناف بر هدررفت آب توسط مشاغل مختلف نیز باید توجه ویژه کرد.

فیلم منتشر شده پساب دستگاه RO است

در ارتباط با فیلم منتشره شده و نگرانی شهروندان از اتلاف آب توسط تصفیه‌خانه‌ها، نازنین کاوه، روابط‌عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در گفتگو با خبرنگار زاهد نیوز بیان کرد: این آبی که در فیلم مشاهده می‌شود در واقع پساب دستگاه RO است که پس از شیرین‌سازی به دلیل بالابودن املاح و شوری دیگر قابل‌استفاده نیست.

وی ادامه داد: قطعاً باتوجه‌به اینکه آب شیرین برای فروش توسط بخش خصوصی دارای منفعت و سود است قطعاً به این راحتی آب را هدر نمی‌دهند.

روابط‌عمومی آب و فاضلاب استان در ارتباط با نحوه عملکرد تصفیه‌خانه‌های سطح شهر اذعان کرد: فقط نظارت کمی و کیفی بر عهده امور آب فاضلاب شهرستان است.

وی در پایان عنوان کرد: سهمیه آب بر اساس فروش و استفاده تصفیه‌خانه‌ها و همچنین ظرفیت دستگاهی که شیرین‌سازی آب را انجام می‌دهد است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark