کد مطلب: 63199
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:
فعالان فضای مجازی با شناخت ظرفیت‌ها باید به رشد سیستان و بلوچستان کمک کنند
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فعالان فضای مجازی باید کمک کنند با شناخت دقیق از ظرفیت‌های استان نقاط تهدید و فرصت‌ها منجر به رشد استان شوند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، رضا شریفی
در نشست فعالان رسانه و فضای مجازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال گذشته پروژه‌های بسیار خوبی شروع شد شاخصه‌های مختلف مانند آموزش، معیشت، مسیرها و... افزایش یافت، در حوزه‌های مختلف مانند ثمن‌ها، ریش‌سفیدان شاهد انسجام اجتماعی بودیم.

وی ادامه داد: در جریانات اتفاق افتاده اخیر عده‌ای متاسفانه تحریک شدند، در حوزه‌های جنایی و ارتباطی کم‌کاری‌هایی وجود دارد که نیاز به جبران دارد؛ اما این مسئله به‌تنهایی محقق نمی‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: فعالان فضای مجازی باید کمک کنید با شناخت دقیق از ظرفیت‌های استان، نقاط تهدید و فرصت استان را باید شناخت باید رصد کنیم اگر نقدی وارد است باید منجر به رشد استان شود نه تهدید و تخریب این نقطه از کشور شود تا درگیری را در برداشته باشد.

وی افزود: مسیری را برای رشد و آبادانی استان و توسعه متوازن استان در پیش گرفتیم که باعث خوشنامی این خطه است و به کسی اجازه نمی‌دهیم خللی در این هدف وارد کند.

شریفی تشریح کرد: در این روزها اسرائیل تهدید می‌کنند همیشه این تهدیدها بوده است اتفاقی که رقم خورد باعث افتخار نه‌تنها ایران اسلامی بلکه منطقه است کار بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی خود تحقیری گاهی رخ می هد که نباید به آن ضریب داد و درجه خود تحقیری را نباید بالا برد؛ یعنی نباید خود را بیچاره پنداشت این فرایند مسیر رشد است به‌عنوان‌مثال ۱۷۰ کیلومتر در سال گذشته مسیر ساخته شد که نسبت به سالیان گذشته اقدامی چشمگیر است باید به رشد یکدیگر کمک کرد.

باید به تکلیف خود برای خوشنامی استان در فضای مجازی عملکرد
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اذعان کرد: در فضای مجازی باید به تکلیف خود عملکرد باید این استان را خوشنام کرد شیعه و سنی، فارس و بلوچ در کنار یکدیگر باید ارتقا یابند همه حق برخورداری از امکانات از شمال تا جنوب را دارند.

وی افزود: بسیار سعی شد که اتفاقات دهه هشتاد و هفتاد در این استان رقم خورد ما به آن دوران بر نمی‌گردیم حوادث تاسوکی، انفجار مسجد و... تکرار نمی‌شود باید از این کشتی حفاظت کرد درون کشتی می‌شود با یکدیگر اختلاف داشت؛ ولی نباید به آن کشتی آسیب برسد.

شریفی مطرح کرد: برای توسعه سیستان و بلوچستان باید ید واحد شد و حداقل در یک بازه زمانی باید به ظرفیت‌ها و نقاط مثبت استان ضریب داد؛ اما باید توجه کرد بسیار از اتفاقات نیازمند اعتبارات، زمان و موارد دیگر است.

وی ادامه داد: ما شما فعالان فضای مجازی را قبول داریم با هر نوع نگاهی برآیند خروجی شما در فضای مجازی با هر تعداد دنبال‌کننده و هر چهارچوبی مؤثر است باید از این ظرفیت استفاده کرد و شما نیز این نگاه و حس را باید داشته باشید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: فعالین فضای مجازی در حقیقت کنشگران اجتماعی هستند این فضای تعاملی باید تأثیرگذاری و تأثیرپذیری مثبت باشد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست فعالان فضای مجازی نظرات خود را عنوان کردند آنان از مشکلات خود مانند وجود فیلترینگ، نبود مکان، امکانات، عدم پاسخگویی برخی مسئولان به گفتگو پرداختند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark