کد مطلب: 61444
 
معضل شهری به نام سرویس بهداشتی؛
سرویس های بهداشتی عمومی؛ ضرورت فراموش شده
وجود سرويس بهداشتی عمومی با رعايت استانداردها یک ضرورت فراموش شده در کلان شهر زاهدان است كه مورد غفلت شهرداران از گذشته تاکنون قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
 
به گزارش زاهدنیوز، اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه، از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود، زمانی‌که در یک شهر، بهداشت عمومی به ‌واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری نظیر سرویس‌های بهداشتی، با مسئله و چالش روبه‌رو و آسیب‌هایی گریبان گیر جامعه خواهد شد که تأثیرات نامطلوبی برجا می‌گذارد.

باتوجه به اینکه زاهدان مرکز استان است و روزانه هزاران نفر از اهالی شهر و روستاهای اطراف برای انجام امور شخصی و اداری به این شهر آیند از نبود سرویس بهداشتی رنج می برند.

وضعیت نابسامان سرویس های بهداشتی کثیف و کمیاب شهر زاهدان امری است که همه شهروندان از آن گلایه می کنند.

زاهدان شهری که در معابر عمومی و پارک ها و حتی مکان هایی که در آن تردد بسیار است نمی توان سرویس بهداشتی مناسب پیدا کرد.

شاید یکی از معضلات شهری زاهدان که بیش از همه خودنمایی می کند نبود سرویس بهداشتی عمومی در خیابان های اصلی و پرتردد شهر است، گاهی مردم از سرویس بهداشتی مساجد از جمله مسجد جامع، مسجد علی بن ابی طالب(ع) که در مرکز شهر قرار دارند استفاده می کنند اما آن هم در زمان های برپايي نماز باز می باشد.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: سرویس های بهداشتی عمومی جز در برخی از پارک ها سراغ ندارم كه در بیشتر مواقع یا با در بسته یا با وضعیت نامناسب بهداشتی رو بهرو می شوم.

یكی از رانندگان تاكسی شهری نیز به خبرنگار ما گفت: رانندگان تاكسی كه بیشتر وقت خود را خارج منزل سپری می كنند به دلیل نبود سرویس های بهداشتی در بیشتر نقاط شهر، با مشكلات فراوانی روبرو می شوند.

میری یکی از شهروندان در ادامه به خبرنگار ما گفت: در بازار بخصوص برای کودکان وجود سرویس های بهداشتی ضروری است.
وی افزود: گاهی پدر و مادرها به دلیل نبودن سرویس های بهداشتی برای کودکان خود، مجبور به استفاده از جوی ها و گوشه و کنار خیابان ها هستند که این کار صورت خوشی ندارد و چهره شهر را زشت می کند.

ساخت سه مکان جدید برای سرویس بهداشتی در زاهدان

محمدرضا مقدم، مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نبود سرویس های بهداشتی عمومی که یکی از کمبودهای این شهر دانست بیان کرد: در سطح مناطق و پارک ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: میدان فلسطین، پارک شورا در زیباشهر و میدان ۱۵ خرداد از جمله مکان های جدید برای سرویس بهداشتی در سطح شهرستان زاهدان هستند.

مقدم تصریح کرد: تا پایان سال این پروژه ها که برای آنان اعتبار در بودجه تعیین شده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark