کد مطلب: 45847
 
اراضی ملی نباید با سهل انگاری مسئولین در اختیار افراد بی هویت قرار گیرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد:13 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف گردید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
 
به گزارش زاهدانه به نقل از دادمردان صبح امروز نخستین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار گردید.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رفع تصرف ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در فاصله دو جلسه گذشته این شورا خبر داد.

وی افزود: با مدیران متخلف که در نگهداری اراضی ملی که جزء انفال و اموال عمومی است کوتاهی می کنند برخورد قانونی صورت می گیرد.

محمد مرزیه در ادامه  گفت: اراضی ملی و انفال نباید با سهل انگاری و کوتاهی مسئولین در اختیار افراد بی هویت قرار گیرد و باید برای انتقال به نسل های بعد حفظ و نگهداری شود.

وی بر برخورد قاطع دستگاه قضائی با متخلفین و متصرفین اراضی ملی تاکید کرد و افزود: همه دستگاههای متولی باید در برخورد با تصرفات اهتمام ورزند و آن را به دستگاه قضائی اطلاع دهند تا با متصرفان برخورد گردد.

مرزیه بیشترین میزان تصرفات را در شهرستان چابهار اعلام نمود و افزود : برای جلوگیری از تصرفات باید مدیران به موقع عمل نمایند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: با مدیران و مسئولین اتمام حجت کردیم تا در نگهداری از انفال و اراضی ملی به وظایف خود عمل نمایند و در غیر این صورت با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark