کد مطلب: 63218
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:
مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان آماده گسترش و حمایت خانه‌های دین و زندگی است
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با تقدیر و تأکید بر توسعه و گسترش خانه‌های دین و زندگی در استان، گفت: مجموعه مدیریتی این خطه پهناور، آماده حمایت و گسترش از خانه‌های دین و وزندگی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، رضا شریفی بیان کرد: مصداق بارز دغدغه مقام معظم رهبری باتوجه‌به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، همین خانه‌های دین و زندگی است، براین‌اساس باید برای گسترش و افزایش این مجموعه‌ها تلاش کرد.

وی ادامه داد: خانه‌های دین و زندگی مجموعه‌هایی اثرگذار بوده و در کنار سایر کنش گران اجتماعی و تشکل‌های مردمی و سمن‌ها، می‌توانند تأثیرگذار باشند، دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن نقش مردم و القای وجود اختلاف فی ما بین دستگاه‌های اجرایی با کف جامعه و فاصله انداختن بین این دو است و متأسفانه برخی از داخل نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تأکید کرد: ما کم‌کاری و بدکاری‌ها در برخی از حوزه‌ها را قبول داریم و از این بابت، عذرخواهی می‌کنیم، در تلاش برای جبران آنها هستیم، در حالی برخی از اتفاقات به‌مثل اتفاقات اخیر در راسک و چابهار به‌صورت سازمان‌یافته از سوی سرویس‌های جاسوسی هدف‌گذاری و اجرایی شد به صورتی که در اتفاقات اخیر فعالیتشان پیوست عاطفی و اجتماعی داشت که این اقدامات برای انتقام جریان هشت مهر یا دختر چابهاری انجام شد و شاید در ظاهر بخشی از مردم مردد شدند؛ اما برادران و خواهران شیعه و سنی و زابلی و بلوچ ما هر دو با ناامن بودن استان مخالف‌اند.

وی افزود: سالی که گذشت، سال پروژه‌های بزرگ و امسال سال افتتاح آنها خواهد بود، هیچ‌کدام از برادران و خواهران شیعه و سنی و فارس و بلوچ، حاضر به تعطیلی هیچ یک از این ابرپروژه‌ها نیستند، همه ما در یک کشتی قرار داریم و به‌هیچ‌عنوان اجازه ایجاد خلل در این طرح‌ها را نمی‌دهیم، خوشنامی و بدنامی استان برای همه ماست، ما قطعاً اجازه نمی‌دهیم برخی از گروهک‌ها به اسم دفاع از حقوق اهل‌سنت و بلوچ استان را ناامن کنند و مسیر آبادانی و توسعه و خوشنامی استان را باقوت ادامه خواهیم داد.

تلاش برای راه‌اندازی هزار خانه دین و زندگی در سیستان و بلوچستان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهانشاهی هم در این مراسم بیان کرد: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای طرح خانه‌های دین و زندگی در سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی در استان در حال پیگیری و اجرا است و در حال حاضر با همه حمایت‌های صورت‌گرفته از سوی استانداری و تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط، قریب به ۳۰۰ خانه دین و زندگی در استان راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در راستای گسترش کمی و کیفی فعالیت خانه‌های دین و زندگی، آمار این مجموعه در استان را به یک هزار واحد افزایش دهیم، این مجموعه‌ها کاملاً مردمی و با توان خود مردم فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدوده فعالیت خانه‌های دین و زندگی به یک کوچه و خیابان محدود است، تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اشتغال‌زایی، فعالیت‌های مذهبی و غیره از جمله فعالیت‌های این مجموعه هست.

وی افزود: برای خانه‌های دین و زندگی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کردیم که برگزاری یک دوره آموزش برای ۵۰ نفر از دختران برای حلقه داری و شبکه‌سازی از جمله فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در استان است، این مجموعه‌ها نیاز به مخاطب ندارد و خود مردم و فعالان آنها برای خود شبکه مردمی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانشاهی تأکید کرد: خانه‌های دین و زندگی دارای اثرگذاری بسیاری هستند به‌طوری‌که در برخی از نقاط فقدان و ضعف‌ها را پر می‌کنند، ما از این مجموعه‌ها با تمام توان حمایت می‌کنیم.

شایان‌ذکر است تجلیل از پنج مسئول خانه و دین و زندگی استان، رونمایی از کتابچه فعالیت‌ها و پرچم خاص این مجموعه‌ها از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark