کد مطلب: 63206
 
عملیات وعده صادق؛
موازنه‌های جهانی تغییر کرده است
تصور واهی که چند دهه القا شده بود که این قدرت رژیم صهیونیستی به‌عنوان پنجمین ارتش قدرتمند دنیا شکست‌ناپذیر است عملیات وعده صادق موازنه‌های جهانی را تغییر داد و معادلات جهانی را شکست.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، در نیمه‌شب ۲۵ فروردین‌ماه سال جاری جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق را با حمله موشکی - پهپادی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.

 این عملیات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با به‌کارگیری پهپادهای انتحاری، موشک کروز و موشک‌های بالستیک در پاسخ به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که سبب به‌شهادت‌رسیدن جمعی از مستشاران ایرانی را در پی داشت.

 این عملیات موازنه‌های جهانی را تغییر داد و این تصور واهی را که چند دهه القا شده بود و به افکار عمومی منطقه و کشورهای اسلامی که این قدرت رژیم صهیونیستی به‌عنوان پنجمین ارتش قدرتمند دنیا لذتشی شکست‌ناپذیر است را شکست معادلات جهانی را تغییر داد.

 در پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران بامداد ۳۱ فروردین‌ماه اصفهان هدف سه ریز پرنده که یک حادثه در مقیاس بسیار کوچک محسوب می‌شود قرار گرفت.

 برخی از این رسانه‌ها این رخداد را که در آن چند ریز پرنده به آسمان پرانده شده بود به‌عنوان «حمله اسرائیل علیه ایران» توصیف کردند موضوعی که حتی مقامات صهیونیست نیز آن را مورد تمسخر قرار دادند.

 حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند درحالی‌که ریز پرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در برنداشته‌اند.
 
 بعد از عملیات وعده صادق موضوع قدرت در غرب آسیا تغییر کرده است
 فاطمه رضوانی، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: اتفاقی که در عملیات تنبیهی وعده صادق افتاد آثار راهبردی طولانی‌مدت در منطقه خواهد داشت به نظرمی رسد بعدازاین اتفاقی که افتاد ادراکی که در منطقه ما، نه فقط از طرف سران رژیم صهیونیستی بلکه از طرف حامیانش تلاش کردند از این رژیم دفاع کنند برای همه آنان این مسئله روشن شد که موضوع قدرت در منطقه غرب آسیا تغییر جدی کرده.

 وی ادامه داد: ایران در شرایطی قرار دارد که بعد از طوفان الاقصی بازدارندگی‌اش نه‌تنها کاهش پیدا نکرده؛ بلکه بازدارندگی‌اش در نقطه اوج است و به هر قیمتی از منافع خودش و منافع متحدینش دفاع می‌کند و این نقطه کلیدی و نقطه چرخش در موضوع قدرت در منطقه غرب آسیا است.

 کارشناس سیاسی تصریح کرد: الگوی انتخاب شده برای این عملیات، یک الگوی ابرقدرتی بود؛ یعنی ما اعلام کردیم که حتماً می‌زنیم مقابله می‌کنیم و بعد هم یک برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفت.

 وی افزود: عملیات وعده صادق اولین پیامش این است که امنیت ما، یک امنیت مردم پایه است و دوم عمق راهبردی ما افزایش‌یافته و به منطقه و ابعاد فرامنطقه‌ای به خودش می‌گیرد و توانمندی‌های ما شکوفا شده است.

 رضوانی تشریح کرد: بعد از عملیات تنبیهی وعده صادق ما می‌بینیم که رژیم صهیونیستی دچار یک آشفتگی و سرگردانی شده، حتی افکار عمومی داخل اراضی اشغالی هم دچار تنش‌های بیش از گذشته را تجربه می‌کنند.

 وی در پایان اذعان کرد: همه اینها پدیده‌های بسیار مهمی است در عرصه بحران سرزمین‌های اشغالی و یک نماد برجسته‌ای از شکست رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف است.

 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark