کد مطلب: 61344
 
وعده ای که محقق شد؛
عملیات ترمیم نوار حفاری خیابان های منطقه ۲ زاهدان انجام شد
پس از گذشت چند ماه، خیابان های شهر زاهدان توسط شهرداری منطقه 2 در خصوص ترمیم و بازسازی آسفالت خیابان ها محقق شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
 
به گزارش زاهدنیوز، با وجود اینکه سال هاست از شهر زاهدان به عنوان کلانشهر یاد می شود اما با وجود معابر غیراستاندارد، رشد نامتوازن شهری و کمبود بسیاری از امکانات خدماتی و رفاهی این سوال در ذهن بسیاری از شهروندان تداعی می شود که زاهدان چگونه نام کلانشهر را یدک می کشد.

مناسب سازی فضاهای شهری به ویژه پیاده روها یکی از مباحث اساسی است که از جهت مختلف اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در زندگی شهروندان تأثیر عمده و نقش برجسته ای دارد.

در راستای ارائه خدمات رسانی مطلوب، تامین امنیت و رفاه حال شهروندان و افزایش زیبایی بصری شهر، شهرداری های منطقه ای باید با برنامه ریزی صحیح در طول سال، تعمیر و بهسازی پارک های محله ای را در دستور کار خود قرار دهند.

با وجود ظرفيت هاي فراوان اقتصادي در اين شهر اغلب معابر فاقد آسفالت و روسازي مناسب هستند و تردد روزمره خودروها و نيزعابران در معابرعمومي در سطح شهر با چالش هايي همراه مي شود.

وضعیت نامناسب آسفالت و خاکی بودن معابر خیابان های بهشتی و امیرالمومنین زاهدان معضلی که تمامی ندارد که علاوه بر تاثیر منفی بر جلوه شهر باعث گلایه و نارضایتی شهروندان هم شده است.

در حالی که بانوان زاهدانی از وضعیت پارک بانوان این شهر به دلیل مشکلات آن رضایت ندارند، احداث پارک جدید بانوان در دستور کار شهرداری زاهدان است.

ایجاد پارک بانوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها درزمینهٔ حضور هرچه بهتر و بیشتر زنان در جامعه بوده و تفکیک فضاهای گردشگری و تفریحی مانند پارک‌ها یکی از این راهکارها است.

افتتاحیه فاز ۲ پارک بانوان در بهمن ماه

در همین راستا طی پیگیری خبرنگار ما، شهردار منطقه ۲ در تیر ماه با بیان اینکه این خدمات در بودجه عمرانی سال جاری این شهرداری پیش بینی شده است گفت: آسفالت محدوده خیابان های امیرالمومنین، بهشتی، مهر، خیام، ثارالله، پاستور و امیرکبیر در دستور کاری حوزه عمرانی و خدمات شهری این منطقه قرار گرفته است.

پیمان نارویی ادامه داد: ترمیم حفاری آسفالت خیابان های امیرالمومنین، بهشتی، مصطفی خمینی و میرزا شیرازی ۹۵ درصد کار انجام شده است.

شهردار منطقه ۲ تصریح کرد: پیاده روی خیابان های بهشتی و امیرالمومنین انجام شده و خیابان بهشتی لاین فرد انجام و لاین زوج تا پایان ماه انجام می شود.

وی افزود: فضای سبز پارک بانوان فاز ۲ در حال اجرا می باشد که شامل آب نما، نصب آلاچیق، اجرای بازارچه محلی، اتاق مادر و کودک، زمین مینی گلف، فوتبال، اسکواچ و پارک های محلی در دست اقدام است.

نارویی گفت: فاز دوم پارک بانوان که کل پروژه عمرانی در حال انجام است تا بهمن ماه سال جاری افتتاح می شود.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark