کد مطلب: 62315
 
به مناسبت روزجهانی کارگر؛
تضییع حقوق کارگران برخلاف آموزه‌های اسلام و سیره پیامبران است
اسلام برای کارگران شأن و کرامت ویژه‌ای قائل و یکی از راه‌های حفظ کرامت کارگران پرداخت به موقع حقوق آن‌ها است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، روز جهانی کارگر یا روز بین‌المللی کارگر یک یاد بود و مراسم کارگری و از سوی طبقات کارگر است که هر ساله برگزار می‌شود.

کارگران جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و عامل اصلی حرکت هر جامعه به سوی تعالی، رشد و شکوفایی هستند.

هر پیشرفتی که در مسیر زندگی به دست می‌آید، ثمره رشد و پویایی فکر و گسترش‌اندیشه‌ورزی است.

بنابراین در هر جامعه‌ای که از توانایی و هنر کارگران در کنار تفکر و‌اندیشه بهتر استفاده شود، پیشرفت و توسعه در آن دو چندان خواهد بود.

از نظر قانون کار، کارگر کسی است که به هرعنوان در مقابل دریافت حق‌السعی (اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا) به درخواست کارفرما کار می‌کند.
فرا رسیدن روز کارگر فرصت مغتنمی است تا کارگران که به عنوان نیروی انسانی مهم در بخش اقتصاد جامعه هستند مورد تکریم قرار گیرند.

در دین مبین اسلام به اندازه‌ای کار و کارگر بااهمیت و مورد تکریم و تقدیس است که بدون شک در هیچ مکتب و آیینی نظیر آن وجود ندارد.

اسلام برای ایجاد اقتصادی سالم و دور از هر گونه تنگنا و ناهماهنگی و ریشه کن کردن فقر و درماندگی و برای برقراری رفاه همگانی، مردم را به کار و کوشش تشویق کرده و کار را از عبادات مهم به حساب آورده است.

کارگران موتور محرک اقتصاد مقاومت هستند

حجت‌الاسلام سیدخلیل حسینی، امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به روز جهانی کار و کارگر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: برای حفظ کرامت انسانی کارگران یک روز در تقویم بنام این قشر زحمتکش نامگذاری شده است.

وی افزود: در فرهنگ پویا و زنده اسلام کارگر و کار به طور کلی یک ارزش است و معتقدیم یک مسلمان دنیا را به آخرت وآخرت را بخاطر دنیا نباید ر‌ها کند این دو در کنار هم برای ادامه حیات در این دنیا تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نوع نگاه راهبردی اسلام در خصوص کارگران، گفت: شأن و کرامتی که اسلام برای کارگر قائل در هیچکدام از مکاتب نبوده و طوری که رسول اکرم (ص) که مظهر آفرینش است بر دستان پینه بسته کارگر بوسه‌زده است.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: کارگران ۲ نقش دارند نقش فردی؛ کارگرانی که در این بخش در کنار سایر اقشار وظیفه اسلامی خود را در طول انقلاب، دوران سازندگی و دفاع مقدس و در زمانی که فتنه‌ها از هر زمان جوشش پیدا می‌کرد خوش درخشیدند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: بهترین شعار و اقدام را اسلام در رابطه با حقوق کارگران مطرح کرده و پیامبر خدا (ص) می‌فرماید «حقوق کارگران را قبل از آنکه عرق‌شان خشک شود بپردازید» و این کلام نشان از اهمیت و ارزش کار کارگران و ادای به موقع حقوق آن‌ها است.

وی اذعان کرد: کارگران در قالب فعالیت‌های صنفی همان طور در صنعت نفت سقوط رژیم شاهنشاهی خیلی تأثیرگذار بودند، در دوران دفاع مقدس هر کدام برخی در راهسازی، خدمات مهندسی در تعمیرات و نگهداری تأسیساتی که نیاز بود نقش ایفا کردند.

این کارشناس مذهبی افزود: در قضیه توطئه‌ها و نقشه‌هایی که دشمان جلوه دادند که کارگران از نظام و انقلاب جدا شدند و اعتراض دارند که این اعتراضات به معنای براندازی نظام است و به این شکل مطرح کردند که دوستدار انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام حسینی تشریح کرد: بنابراین وظیفه نظام جمهوری اسلامی این است که در این مقوله به دفاع از حقوق کارگران بپردازد و بالاترین مزایا و حقوق برای کارگران در نظر بگیرد چرا که یکی از راه‌های حفظ کرامت کارگران پرداخت به موقع حقوق و میزان درآمد مکفی است تا کارگران احساس نیاز نکنند.

به گفته امام جمعه موقت زاهدان؛ کارگران موتور محرک اقتصاد مقاومت هستند که در هر صنعتی خوش درخشیدند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark