کد مطلب: 33441
 
بانوان خیر مدرسه ساز احداث 5 مدرسه عشایری در سیستان و بلوچستان را تقبل کردند
رییس اداره آموزش و پرورش عشایری سیستان و بلوچستان گفت: بانوان خیر مدرسه ساز احداث 5 باب مدرسه عشایری در سیستان و بلوچستان را تقبل کردند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
بانوان خیر مدرسه ساز احداث 5 مدرسه عشایری در سیستان و بلوچستان را تقبل کردند
 

به گزارش زاهدانه، آزاد رییسی صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت: سه بانوی خیر مدرسه ساز احداث 5 باب مدرسه در مناطق روستایی و عشایری استان را متقبل شدند.

وی ادامه داد: این خیران متعهد شدند تا با پرداخت مبلغ 130 میلیون تومان و با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تعداد 5 باب مدرسه در مناطق محروم استان بنا کنند.

وی بیان داشت: در بازدیدی که به همین منظور با حضور این خیران مدرسه ساز از مناطق محروم استان انجام شد احداث 5 باب مدرسه در مناطق عشایری شوش، بیداستر از حوزه خاش، رحیم آباد شورک، موره کوه زاهدان و داشک پنجه هیرمند با توجه به محرومیت مناطق مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: درهمین راستا و در جلسه ای که در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز برگزار شد مقرر گردید که پس از تایید بخشداران منطقه و رییس اداره آموزش و پرورش عشایری مبنی بر عدم جابجایی و تخلیه روستاهای مذکور سریعا نسبت به عقد قرارداد و شروع عملیات ساختمانی تحویل این 5 پروژه تا اول مهر ماه اقدام شود.

وی افزود: خیران مذکور قول مساعد دادند که در آینده نزدیک از مدارس عشایری بم پشت سراوان نیز بازدید کرده و به منظور تامین نیاز های دانش آموزان این منطقه نیز ساخت تعدادی مدرسه را تقبل کنند.

وی تصریح کرد: در مهر ماه سال گذشته باجذب خیران مدرسه ساز و به ویژه همیاران نوا و صندوق مهربانی توزیع بیش از 6 تن مواد غذایی، پوشاک و نوشت افزار بین دانش آموزان مدارس عشایری مناطق محروم انجام گرفت که این اقدام خود زمینه جذب و پیگیری و مشارکت در امر ساخت 5 مدرسه عشایری یک کلاسه در مناطق روباهک، لونکه، پورچینکی، رودگلی و انجیر تلخ را فراهم آورد.

رییسی گفت: در سال گذشته نیز تعداد 2 باب مدرسه با حضور مدیر کل عشایر کشور و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش افتتاح و به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین جهت احداث این پروژهای 5 گانه که تحویل گردیده حداقل مبلغ 250 میلیون تومان هزینه شده که به صورت مشارکت خیران و اداره کل نوسازی عملی گردیده است.

 

Share/Save/Bookmark