کد مطلب: 44872
 
علمای اسلام، خود را برای مدیریت جهان آماده کنند
رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: نباید تنها به دروس 400 سال پیش اکتفا کنیم بلکه باید در کنار آنها به آموزش اسلام مطابق با نیازهای روز بپردازیم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
 
آیت الله اراکی
به گزارش زاهدانه، آیت الله محسن اراکی امروز در افتتاحیه همایش مذاهب اسلامی که در نهاد
نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: امروز در جهان دو پدیده قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: پدیده اول انفجار نور اسلام است امروز شاهد هستیم که اسلام همه جهان را درنوردیده است؛ کمتر کشوری است که اسلام در آن حضور نداشته باشد؛ حتی در هر شهر و دانشگاه دنیا مصلی وجود دارد که مسلمانان در آنها نماز را اقامه می‌کنند.
رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توطئه‌های غرب بر ضد اسلام خاطرنشان کرد: آنچه امروز از سوی آمریکایی‌ها مشاهده می‌کنیم، ضدحمله است البته ما هنوز حمله‌ای نکردیم؛ ما با شمشیر و زور جایی را به تسخیر خود درنیاورده‌ایم؛ بلکه رفتار و اخلاق اسلام ناب سبب گسترش آن شده است.
آیت الله اراکی اظهار کرد: امروز اگر به زن اروپایی اجازه دهند که حجاب را بفهمد، هیچ زن بی‌حجابی در اروپا نخواهیم داشت؛ اگر به او اجازه دهند که حقوق زن در اسلام را درک کند، قطعا به جای گرایش به بی‌بند و باری غربی به اسلام گرایش پیدا می‌کند.
وی با تأکید بر خدشه دار کردن اسلام توسط داعش بیان داشت: آفرینش داعش و تکفیر و پشتیبانی از آنان و معرفی آن به عنوان نمونه‌ای از اسلام خطری است که تمام علمای اسلام به آن اقرار دارند.
رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: علمای شیعه و سنی اسلام باید خود را برای مدیریت جهان آماده کنند نباید به دروس 400 سال پیش امتفا کنیم بلکه باید در کنار آ«ها به آموزش اسلام مطابق با نیازهای روز بپردازیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark