کد مطلب: 44935
 
علما تومور جریان‌های تکفیری و افراطی را ریشه‌کن کنند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسلمانان با از بین بردن تکفیر و افراط می‌توانند در جامعه‌ای ‌منسجم برای مقابله با مستکبران صف‌آرایی نمایند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در اختتامیه همایش علمی تحقیقی و مذاهب اسلامی که امروز 30 بهمن در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: ما در لوای دینی حضور داریم که علما و فقهای ما سفارش اکید به تعهد و حراست از آن دارند.
وی با بیان احادیثی از منابع اهل سنت ادامه داد: علمای بزرگوار اهل سنت متفق القول هستند که مصونیت دماء و مال آنها در سایه اسلام محقق خواهد شد و در اسلام هرکس که شهادتین را بر زبان آورد محترم است.
آیت الله سلیمانی بیان داشت: بیان مسائل مختلف در همایش مذاهب اسلامی فرصتی برای هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی فراهم کرد؛ در واقع حضور امامان جمعه و جماعت در کمیسیون‌های این همایش برای آن بود که بدانیم چه بگوییم و چه نگوییم.
وی عنوان کرد: تکفیر وقتی به وجود می‌آید که عده‌ای از دایره ایمان خارج شوند و بدیهیات دین را انکار کنند تکفیر امروز با تکفیر صدر اسلام متفاوت است تکفیر صدر اسلام بر پایه چهار اصل شکل گرفته بود: الف)کسانی که ماجرای حکمیت و جمل را محکوم نکردند کافر هستند، ب)کسانی که قائل به تکفیر اصحاب جمل و حکمیت نباشند کافرند ج)کسانی که ایمان نداشته باشند کافر هستند د)کسانی که بر والی ظالم شورش نکنند کافر هستند اینگونه بود که پدیده شوم تکفیر شکل گرفت.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امروز خوارج ابزار دست بیگانگان هستند؛ پیدایش آنها نتیجه کار استکبار است؛ آنان جنگ مذهب علیه مذهب و دین علیه دین را به راه انداختند و از دور تماشا می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت ریشه‌کنی تکفیر و افراط عنوان کرد: تومور آلوده جریان‌های تکفیری و افراطی باید ریشه‌کن شود تا مسلمانان در جامعه‌ای ‌منسجم برای مقابله با مستکبران صف‌آرایی نمایند همین انسان‌های پلید بودند که زیرساخت‌های عراق و سوریه را نابود کردند و 400 عالم اهل سنت را به شهادت رساندند.
آیت الله سلیمانی در پایان خطاب به علمای شیعه و سنی گفت: قطعا شما بزرگواران خود را ملزم می‌دانید که دستاوردهای همایش مذاهب اسلامی را به مردم منطقه خود برسانید؛ چرا که هدف از این همایش افزایش آگاهی نسبت به آسیب‌های جامعه اسلامی است./831
Share/Save/Bookmark