کد مطلب: 61477
 
با هدف توسعه گردشگری انجام شد؛
رفع گمراه گری گردشگران در منطقه لادیز با نصب علائم گردشگری
رودخانه لادیز که در دامنه های شمالی کوه تفتان جریان دارد، یکی از رودخانه های دائمی و مهم جنوب شرق ایران است که در شهرستان میرجاوه سیستان و بلوچستان واقع شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
 
به گزارش زاهدنیوز، امروزه روستای لادیز که مرکز بخش و دهستان لادیز محسوب می شود در مجاورت این رودخانه قرار گرفته است، تراس های حاشیه این رودخانه یکی از مراکز کهن استقراری بشر در این منطقه به شمار می روند که بر اساس مدارک یافته شده؛ سابقه حضور و زندگی انسان در مجارت آن به دوره پارینه سنگی کهن بر می گردد.

مطالعات میدانی و بررسی تراس های حاشیه رودخانه لادیز توسط گری ویلیام هیوم از دانشگاه مینه سوتا (آمریکا) به انجام رسیده است.

غار طبیعی لادیز شگفتی است که در دل کوه روستای لادیز از توابع شهرستان میرجاوه قرار دارد و همه ساله به ویژه در فصل تابستان میهمانان زیادی را به آنجا می کشاند.

زیبایی های منحصر به فرد این غار در منطقه کویری و در جوار چهارمین قله مرتفع ایران از قابلیت های فراوانی برای جذب طبیعت گردان و گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است، اطراف دهانه ورودی غار از پوشش گیاهی زیبایی برخوردار است و درختان پده ، گز و انواع گیاهان علفی جذابیت خاصی به آن داده و در روزهای تعطیل مکان تفریحی خوبی برای برخی خانواده‌های زاهدانی و میرجاوه است.


عبدالله کرد، رئیس اداره میراث فرهنگی میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در جاده لادیز هیچ گونه تابلو راهنمای مسیر برای گردشگران وجود ندارد بیان کرد: در این زمینه نصب تابلو برای راهنمایی مردم و گردشگران در مسیر توسط میراث فرهنگی انجام شده است.

وی افزود: نصب آلاچیق، برج نوری، سرویس بهداشتی و کمپينگ‌هاي گردشگري از سری اقدامات موثر اداره ميراث فرهنگي میرجاوه براي رفاه حال گردشگران می باشد.

کرد تصریح کرد:به علت نبود متولی اقدامات انجام شده مانند نصب برج نوری یا احداث سرویس بهداشتی همگی تخریب شده که علت اصلی آن به معارضات مردمی و مشکلات اجتماعی بر می گردد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark