کد مطلب: 61736
 
در گفت و گو با امام جمعه موقت زاهدان؛
بصیرت مهم ترین سنگر درمقابل فتنه است
حجت الاسلام و المسلمین سید خلیل حسینی گفت: فتنه ۸۸ همیشه با یک دورویی یا چند رویی همراه بوده که بصیرت می تواند توانی در مردم ایجاد کند و آن چهره ها و لایه های نهان فتنه را درک و بفهمند و دریافت کنند، بصیرت مهم ترین سنگر درمقابل فتنه است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۸
 
حجت الاسلام و المسلمین سید خلیل حسینی، امام جمعه موقت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به چگونگی شکل گرفتن فتنه ۸۸ بیان کرد: انتخابات سال ۸۸ به بهانه یکی از گروه های رقیب که در انتخابات موفق نشد آراء مردم را به دست بیاورند، با ادعای تقلب در انتخابات شروع شد و این بهانه ای بود که دستگاه های جاسوسی بیگانه و عدم همراهی گروه هایی که در آن دوران به عنوان همراهان نظام حساب می شدند، این قضیه را رقم زدند.

وی افزود: دشمنان و مخالفان از این فرصت استفاده کردند و فتنه خطرناکی ایجاد شد و با توجه به پیشینه اعتقادی مردم ایران و حضور رهبر معظم انقلاب نتوانستند کاری انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل حسینی تصریح کرد: در ابتدا این قضیه عده ای رسما در سمت مخالف بودند و تعدادی از آنان با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب ماهیت مسئله را به خوبی درک کردند.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: افرادی که درست مسئله را دریافت نکرده بودند جز اقشاری بودند که بعد از آن که پیروان اصحاب فتنه مسجد و پرچم امام حسین را آتش و در روز عاشورا کف و سوت زدند، واقعیت فکری فتنه گران را نشان داد.

وی گفت: توجه مردم و برملا شدن چهره دشمنان این زمینه را ایجاد کرد که مردم با یک هوشیاری بیداری و بصیرت در ۹ دی وارد میدان شدند و تومار این دشمنان را در هم پیچیدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: بدترین صیانتی که اتفاق افتاد اهمیت این فتنه بود که به مردم تذکر ندادند و طوری با این قضیه برخورد کردند که مزاح سیاسی داخلی اتفاق افتاد و باید در مقابلش کوتاه آمد و می توانست ماهیت و خطر فتنه را پوشیده نگه داشت.

وی ادامه داد: با شرایط پیش آمده و با توضیحات و بیانات مقام معظم رهبری این موضوع روشن شد که مسئله انتخابات یک بهانه بود، نظام اسلامی را متهم به دروغ توطئه می کردند و علی رغم اینکه ادعا داشتند نگرانی ما انتخابات است اصل نظام را هدف گرفته بودند و به دنبال براندازی بودند.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به نقش رهبری در فتنه ۸۸ گفت: نقش ایشان یک نقش بی بدیل و تاثیر گذار بود علاوه بر نقش بصیرت افزایی مردم در برملا کردن دست مخالفین و نشان دادن چهره پلید آنان، توانستند با بیان حقیقت ماجرا مردم را به صحنه بیاورند و با آگاهی و بصیرت کامل یک تنه همه این مسائل را برای مردم روشن و جانانه به میدان آمدند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark