کد مطلب: 61384
 
دستاوردی دیگر در حوزه بهداشت و درمان؛
اورژانس هوایی؛ فرشته نجات مناطق صعب العبور در زاهدان
اورژانس هوایی که برای کمک های پزشکی فوری فرشته نجات مناطق صعب العبور در زاهدان است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۳
 
به گزارش زاهدنیوز، اورژانس هوایی، نوعی امداد اورژانس است که برای کمک‌های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس بعلت عدم سرعت کافی و یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده می‌شود.
اورژانس هوایی مجهز به دستگاه تنفسی، دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد می‌باشد و اغلب از آن جهت دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت‌گذر، و یا حائز اهمیت زمانی استفاده می‌گردد.

گسترش خدمات اورژانس هوایی در نقاط مختلف کشور از جمله کلان شهر زاهدان جزء ضروریات است که علاوه بر ارتقای سطح سلامت شهروندان، افزایش امید به زندگی را برای حادثه‌دیدگان در مناطق محروم و سخت‌گذر بوجود آورده‌است.

امروزه اهمیت خدمات پزشکی اورژانس هوایی در زاهدان در مدیریت زمان، حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی بیش از پیش روشن شده‌است و در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان آنها است.

پرواز بالگرد اورژانس هوایی بر فراز مناطق صعب العبور در زاهدان

فریبرز راشدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت خدمات اورژانس هوایی و نقش کلیدی آن در انتقال و درمان بیمارانی که در مناطق دور از بیمارستان‌ها هستند بیان کرد: انتقال مادران باردار پرخطر، بیماران دارای ناراحتی قلبی، سوختگی و مصدومان حوادث ترافیکی در مناطق صعب العبور و دور از جمله ماموریت‌های بالگرد اورژانس است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی پهناور است و سراوان به دلیل هم مرز بودن،جزء ضروریات که تا پایان سال اورژانس هوایی افتتاح می شود.

راشدی تصریح کرد: مذاکرات اولیه با یکی از شرکت های خصوصی فعال در زمینه حمل و نقل هواپیمایی صورت گرفته و در صورت آماده بودن شرایط، زاهدان به قطب انتقال هوایی چند استان مجاور تبدیل خواهد شد.

رئیس فوریت های پزشکی گفت: با توجه محدودیت شعاع پروازی و پرواز در شب، استفاده از بالگرد صرفا برای موارد خاصی از امدادرسانی قابل استفاده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark