کد مطلب: 61374
 
رژیم غذایی مناسب برای خانم ها؛
مواد غذایی مفید مخصوص خانم‌ها چیست؟
سلامت، غذا و تغذیه سالم از ارکان اصلی و پیشگیری از بیماری ها برای بانوان است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۹
 
به گزارش زاهدنیوز، نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند، آن ها به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، نقش ویژه ای در رشد و پیشرفت جامعه دارند زیرا نه تنها مسئول سلامت خود هستند بلکه بیشترین مراقبت‌ها را برای سلامت و بهداشت خانواده نیز انجام می‌دهند.

در میان اقشار مختلف، زنان شاغل یا زنان سرپرست خانوار که در تامین اقتصاد خانواده نیز نقش دارند و بخش زیادی از وقت و سلامتی خود را در محیط پراسترس و یا نامناسب بیرون از خانه می گذرانند، اهمیت ویژه ای دارند.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته سلامت بانوان نام گذاری شده است، سلامت زنان در محیط کار، سلامت زنان، تغذیه سالم ،سلامت زنان و ورزش، سلامت زنان و ازدواج سالم و موفق، سلامت زنان و خانواده، سلامت زنان و افزایش طول عمر و سلامت زنان و خودمراقبتی از مهم ترین محورهای این هفته به شمار می رود.

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به زنان، سنین باروری و مراقبت هایی است که در این ایام باید صورت گیرد در سنین باروری، مشاوره قبل از ازدواج به دلیل اهمیت آشنایی زنان با روشهای پیشگیری از بارداری و اهمیت فاصله بین تولد کودکان و آشنایی با بیماریهای مقاربتی ضروری است و نباید نادیده گرفته شود.

یکی از ارکان اصلی پیشرفت جوامع برخورداری از سلامت و رفتار سالم است

مریم زابلی، مدیر سلامت خانواده علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما به مناسبت هفته سلامت بیان کرد: خدماتی که در مراکز جامع سلامت در اختیار بانوان به صورت رایگان قرار می گیرد اندازه گیری قد، وزن، فشارخون، مشاوره های تغذیه ای و بهداشت روان و ارائه مکمل های لازم در دوران میانسالی از جمله ویتامین دی است.

وی افزود: برخورداری از سلامت و اتخاذ رفتار سالم یکی از ارکان اصلی پیشرفت جوامع است.

زابلی تصریح کرد: شیوه زندگی سالم با تمام ابعاد و اجزای آن هسته اصلی و برای پیشگیری از بیماری‌های مرگ‌ آفرین و ناتوان ‌کننده عصر حاضر و ارتقای سلامت همه گروه‌های سنی و جنسی است.

مدیر سلامت خانواده اذعان کرد: شیوه زندگی سالم نه تنها راه مهم پیشگیری از بیماری‌های شایع غیر واگیر است بلکه نقش آن برای مبارزه با بیماری‌های واگیر نوپدید نیز غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: در میان همه رفتارهای پرخطر، زندگی بدون تحرک یک مشکل بهداشت عمومی در دنیا است و به عنوان یک عامل خطر مستقل در بیماری‌های مزمن جسمی و روانی محسوب می‌شود.

زابلی خاطر نشان کرد: مادران با ذائقه سازي مناسب در کودکان ، نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری های غیرواگیر شایع در جامعه مثل پوکی استخوان، فشار خون بالا، دیابت، سرطان و چاقی دارند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark