کد مطلب: 61345
 
در گفت و گو با مولوی اهل سنت؛
سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی ‏‎
مولوی عبدالله حسن زهی گفت: سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی است و به حق وحدت حقیقی در بین شیعه و سنی این خطه از ایران اسلامی وجود دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲
 
مولوی عبدالله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت هامون در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به اینکه ‏سیستان و بلوچستان سنبل وحدت بین شیعه و سنی است بیان کرد: وحدت در سیستان و بلوچستان سال ‏ها است که مربوط به یک هفته و یک سال نیست و این وحدت درمیان شیعه و سنی همیشگی بوده است‎.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از زمان اول انقلاب وحدت بین مذاهب اسلامی بود و این موضوع را پاس می ‏داریم و این را به عنوان فریضه و واجبات دینی می دانیم که در قرآن و بزرگان دینی به دنبال وحدت بودند و ‏تاکید داشتند‎.

مولوی حسن زهی تصریح کرد: معنای وحدت شیعه و سنی این است که با توجه به اینکه بین این دو مذهب ‏مشترکات بسیاری وجود دارد، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی ‏اسلام با همدیگر همکاری و همیاری کنند چرا که هر دو دشمن واحدی دارند که دشمنان اسلام، دشمنان ‏هر دو مذهب هستند‎.

امام جمعه اهل سنت اذعان کرد: سیستان و بلوچستان و بالاخص زاهدان پایتخت وحدت اسلامی بوده و ‏امروزه دشمنان می بینند دو قشر مهم اسلامی شیعه و سنی در جمهوری اسلامی با وحدت و محبت در ‏کنارهم زندگی می کنند و اهداف نظام را دنبال می کنند و در پی این موضوع دشمنان بخاطر همین برهم ‏زدن وحدت خیلی از نقشه ها را می کشند‎.

وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان همواره پرچم‌ دار وحدت بوده و با پیروی از منویات امام راحل (ره) و ‏رهبر معظم انقلاب و با چنگ زدن به ریسمان وحدت اسلامی الگوی شایسته‌ای برای مسلمانان جهان ‏شده‌اند‎.

مولوی حسن زهی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام بیش از هر دوره دیگری سعی در ایجاد ‏اختلاف بین مردم دارند توجه به سخنان مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت و تعامل با یکدیگر بسیار ‏ضروری است‎.

وی افزود: مهم ترین ویژگی و نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران وحدت و انسجام بین مردم بوده است و ملت ‏ایران باید همیشه در مقابل حمله های دشمنان بیدار و هوشیار باشند‎.

امام جمعه اهل سنت خاطر نشان کرد‎: ‎شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان با همدیگر ارتباط تنگاتنگی ‏دارند و دشمنان سعی می‌کنند تا به این ارتباط ضربه بزنند که با هوشیاری مردم این استان به اهداف شوم ‏خود نمیرسند‎.‎

انتهای پیام/‏
Share/Save/Bookmark