کد مطلب: 45640
 
معاون سازمان میراث فرهنگی؛
اعتبارات میراث فرهنگی پاسخگوی نگهداری تمامی آثار تاریخی نیست/وجود 12 موزه نیمه‌تمام در کشور
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حفظ میراث فرهنگی، حفظ اصالت و هویت ایران اسلامی است که به آیندگان امید می‌دهد و یادآوری می‌کند که پیشینه‌ای غنی داشته‌اند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
اعتبارات میراث فرهنگی پاسخگوی نگهداری تمامی آثار تاریخی نیست/وجود 12 موزه نیمه‌تمام در کشور
 
به گزارش زاهدانه به نقل از فارس، محمدحسن طالبیان ظهر امروز در جلسه دیدار انجمن خیرین میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در در زاهدان اظهار کرد: باید آثار تاریخی و میراث فرهنگی را برای معرفی و شناخت نسل‌های آینده حفاظت کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه اعتبارات و ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی پاسخگوی مرمت و نگهداری تمامی آثار کشور نیست، افزود: قطعا مردم، خیرین و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند ضمن حفظ و نگهداری بناهای تاریخی منطقه خود، برای مرمت و احیای بناهای تاریخی با سازمان همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه 12 موزه نیمه‌منطقه‌ای نیمه‌تمام در سطح کشور وجود دارد که تنها 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن نیازمند همکاری خیرین هستیم، گفت: در سیستان و بلوچستان موزه منطقه‌ای چند سال قبل راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: نیکوکاری و سنت حسنه وقف به ویژه در مباحث مذهبی در بین مردم ایران بسیار رواج داشته و دارد، امروزه نیازمند ورود خیرین و نیکوکاران در مباحث فرهنگی به ویژه میراث فرهنگی هستیم تا بتوانیم ثروت گذشتگان را به خوبی حفظ کنیم.

طالبیان ادامه داد: حفظ میراث فرهنگی، حفظ اصالت و هویت ایران اسلامی است که به آیندگان امید می‌دهد و یادآوری می‌کند که پیشینه‌ای غنی داشته‌اند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: دولت با مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران در حوزه حفظ، احیا و مرمت بناها و آثار تاریخی تلاش می‌کند، باید در سایه همدلی و همزبانی از ثروت فرهنگی خود محافظت کنیم.

وی راه‌اندازی انجمن خیرین میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان را یک کار بی‌نظیر در سطح کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این تفکر صحیح را به سایر استان‌های کشور رواج دهیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark