کد مطلب: 48259
 
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان:
تجمع یک هزار نفری دانشجویان بسیجی استان در سالن کوثر دانشکده ادبیات/ اعزام 2 هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان از اعزام 2 هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: تجمع یک هزار نفری دانشجویان بسیجی، مسئولین و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در زاهدان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
 
به گزارش زاهدانه، علیرضا کیخا در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دومین روز از آغاز هفته بسیج در سازمان بسیج دانشجویی16 آذر زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج دانشجویی یکی از ارزنده ترین یادگاران امام راحل است که بعد از گذشت یک دهه از انقلاب اسلامی به فرمان ایشان در 2آذر سال 67 تشکیل شد.

تلاش بسیج دانشجویی برای جامعه اسلامی داشتن است

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان یاداور شد: غایت ما یک جامعه اسلامی است و باید در راس آن دانشگاه ها اسلامی شود و یکی از وظایف بسیج دانشجویی تلاش برای اسلامی شده است.
وی بسیج داشنجویی را یک تشکل ولایت مدار و ولایت پذیر دانست و اضافه کرد: بسیج دانشجویی تشکلی کاملا مردمی و متعلق به تمام کسانی که دغدغه ی آرمانهای انقلاب را دارند با رویکرد مطالبه گرانه است.
وی اذعان داشت: بسیج دانشجویی در عرصه های اخلاقی، تربیتی، حلقه های صالحین، توجه به گفتمان ارزشمند دفاع مقدس فعالیت می کند و در این زمینه کنگره و یادواره شهدای مختلفی برگزار کرده است.

وی با اشاره به سخنان گوهر بار رهبرکبیر انقلاب در آخرین روزهای عمر با برکتشان گفت: امام بسیج را مدرسه عشق، میقات پابرهنگان و شجره طیبه معرفی کرده است.
این مسئول در ادامه از برگزاری تجمع یک هزار نفری بسیجیان در دانشگاه ادبیات خبر داد و افزود: این تجمع در قالب سه گردان 313 نفری که به تعداد یاران امام زمان(عج) است، با پیام های حماسی و بصیرتی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این تجمع یک هزار نفری متشکل از یک جمع 313 نفره از مسئولین و اعضای شورای دانشجویی منطقه بلوچستان، یک جمع 313 نفره از زابل و زاهدان و یک جمع 313 نفره از خواهران بسیجی است که در مجموع940 نفر و 60 نفر هم اعضای کادر و متولیان برنامه و بسیجیان فارغ التحصیلان هستند.
کیخا تصریح کرد: این گردان ها به ترتیب در سه نقطه دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه ادیبات تجمع می کنند و دانشجویان ساعت 10 صبح با سرودها و شعارهای حماسی اقدم به راهپیمایی کرده و در دانشگاه ادبیات به هم ملحق خواهند شد.
وی در تکمیل این مطلب گفت: تمام گروه ها در سالن کوثر دانشکده ادبیات حضور بهم می رسانند زیرا ساعت 13 با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان این مراسم ادامه خواهد داشت.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در طی راهپیمایی گرو ه ها به سمت دانشکده ادبیات نماد اصلی این مراسم که پرچم گنبد امام حسین(ع) است فضا را معنوی خواهد کرد، همچنین در بین افراد شرکت کننده پرچم های "هیهات من الذله" و "مرگ بر آمریکا" نیز توزیع خواهد شد.
وی در ادامه از رشد فضای رسانه ای استان خبر داد و اظهار داشت: عرصه رسانه عرصه جهاد است و تقوا و صداقت دو مولفه ی مهم در این عرصه می باشد.
این مسئول نگاه انقلابی در فضای رسانه ای را یک شرط دانست و افزود: در فضای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروز مهمترین ابزار رسانه است.
وی با اشاره به اینکه جنگ نرم، جنگ عزم های راسخ است تاکید کرد: ما امروز به شدت نیازمند رسانه های مطالبه گر انقلابی جهادگر هستیم تا بتوانند در عرصه رسانه ای جهاد فی سبیل الله را به خوبی تفسیر کنند.
کیخا تصریح کرد: رمز بقای بسیج پایبند بودن به آرمانها و اصول امام (ره) است.

اعزام 2 هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور

وی اردوهای راهیان نور را یکی از برنامه های محوری در بسیج دانشجویی دانست و افزود : در سال جاری بالغ بر 2 هزار دانشجو در قالب 50 دستگاه اتوبوس به سفرهای راهیان نور اعزام می شوند.
وی یکی از برنامه های ویژه بسیج دانشجویی را اردوهای جهادی برشمرد و گفت: 80 گروه جهادی در بسیج دانشجویی ثبت شدند که در ایام نوروز و تابستان سال 94 حدود 40 گروه جهادی در نقاط مختلف استان نقش آفرینی کردند.

ساخت 4 مدرسه به همت گروه های جهادی دانشجویی

وی اضافه کرد: در حوزه محرومیت زدایی، ساخت خانه عالم، ساخت مسجد، آبرسانی به روستاها و ساخت 4 مدرسه ویژه روستاهای محروم که یکی از کارهای ویژه گروههای دانشجویی در تابستان امسال بوده است.
کیخا اظهار داشت: دانشجویان شیعه و سنی در این 4 روستا حضور پیدا کردند و با نصف مبلغ براورد شده توسط نوسازی و مدارس با بهترین کیفیت ظرف 20 تا 30 روز مدارس را ساختند و تحویل دانش آموزان این روستاهای محروم دادند.
وی در تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: اولین روز از هفته بسیج را با یادواره شهدای کانال کمیل یادواره شهید ابراهیم هادی آغاز کردیم و در این مراسم که با حضور پدر یکی از شهدای مدافع حرم همراه بود از یک کتاب رونمایی شد.
وی افزود: نشست های بصیرتی در 50 دانشگاه استان، کرسی آزاد اندیشی، مسابقه کتاب و کتاب خوانی تحت عنوان "برجام دروازه ی نفوذ"، تبلیغات جشنواره فرهنگی هنری ققنوس، جشنواره ی ورزشی به میزبانی دانشگاه پیام نور، مسابقه وبلاگ نویسی با محوریت دانشگاه فرهنگیان بخشی ازبرنامه های بسیج دانشجویی در این هفته است.

اعزام کاروان 160 نفری دانشجویان بسیجی به راهپیمایی اربعین حسینی

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی 160 از دانشجویان بسیجی سیستان وبلوچستان به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام می شوند.
علیرضا کیخا گفت: این کاروان در قالب 4 دستگاه اتوبوس از مرز چزابه به سمت کربلای معلی حرکت خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: کاروان بسیجی اربعین حسینی در سوم آذر ماه از مقابل مزار شهدای زاهدان اعزام می شوند.
این مسئول بیان کرد: کاروان پیاده روی بسیجیان استان پنجم آذر ماه وارد خاک عراق شده و به مدت یک روز برای زیارت امام علی (ع) در نجف اشرف توقف می کنند و از آنجا نیز عازم پیاده روی به سمت کربلای معلی خواهند شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark