کد مطلب: 63196
 
مدیر حرکت‌های جهادی ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان مطرح کرد:
گروه‌های جهادی در میدان خدمت به مردم در بارندگی‌های زاهدان
مدیر حرکت‌های جهادی ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان گفت: باتوجه‌به بارندگی‌های اخیر در سطح سیستان و بلوچستان به‌خصوص شروع بارندگی از روز گذشته در زاهدان گروه‌های جهادی درحال‌خدمت رسانی به مردم آسیب‌دیده هستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۴
 
حجت‌الاسلام مهدی کوچکزایی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: باتوجه‌به بارندگی‌های اخیر در سطح سیستان و بلوچستان به‌خصوص شروع بارندگی از روز گذشته در زاهدان و شدت‌گرفتن آن در روز جاری بسیاری از نقاط حادثه‌خیز در حاشیه شهر شناسایی شد.

وی ادامه داد: در حاشیه شهرها برخی از منازل که به دلیل سازه‌های غیراستاندارد و بعضاً به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب هر ساله در هنگام بارندگی دچار مشکلاتی مانند خرابی می‌شوند همچنین آب‌گرفتگی معابر را در این نقاط شاهد هستیم.

مدیر حرکت‌های جهادی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران در مجموعه سپاه زاهدان با مدیریت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان، فرماندار و شهرداری‌ها شکل‌گرفته است تا گروه‌های جهادی در کنار دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر بتوانند خدماتی را ارائه دهند و مشکلاتی که در این بارندگی رخ‌داده است را مرتفع کنند.

وی افزود: از مشکلات اساسی مردم در این بارندگی گرفتگی معابر است که به‌وسیله دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری، مجموعه آب و فاضلاب و مجموعه هلال‌احمر پای‌کار آمدند تا این مشکل را برطرف کنند.

کوچکزایی تشریح کرد: ۵ هزار پلاستیک در مناطق کریم‌آباد، شیرآباد، رسالت، بابایان و بهشتی برای خانه‌هایی که سقف آنان مشکل دارد داده شد همچنین نفت سفید به خانوارهایی که مشکل گازرسانی دارند و از نعمت گاز بی‌بهره هستند توزیع شد.

وی ادامه داد: تعدادی کفکش و لجن‌کش از سمت سپاه زاهدان و شهرداری به گروه‌های جهادی برای خروج آب از منازلی که دچار آب‌گرفتگی شدند و چند هزار کیسه شن نیز جلوگیری از ورود آب به منازل اهدا شد.

مدیر حرکت‌های جهادی اذعان کرد: همچنین تعدادی آرد به خانواده‌هایی که به دلیل مسدودیت مسیرها به نانوایی دسترسی نداشتند توزیع شد، چندین هزار طبخ غذا در چندین نقطه شهر توسط سپاه زاهدان و گروه‌های جهادی انجام شده است و هنوز نیز ادامه دارد تعدادی از خیرین نیز پای‌کار آمدند.

وی افزود: در این بارندگی، آماده و پای‌کار هستیم و آنچه که در توان خود داریم ارائه می‌کنیم همه ارگان‌ها آنچه که در توان دارند در کنار هم برای رفع مشکل و دغدغه تا رفع آن به مردم ارائه می‌کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark