کد مطلب: 63212
 
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
هدف از تأسیس سپاه حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردها بود
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: هدف از تأسیس سپاه پاسداران حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مثل آزادی، حریت و استقلال بود نه شرقی و غربی هدف دفاع از فلسطین و آرمان قدس است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
 
ابوالحسن رضایی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: سال ۱۳۵۷ هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی و هجمه‌های بسیار سنگین کشورهای غربی به‌نظام نوپای اسلامی با تحریک و مسلح‌کردن گروهک‌های کرد، بلوچ، عرب و شعار تجزیه‌طلبی در ایران برای مبارزه با انقلاب و نظام در سال ۱۳۵۸ حضرت امام (ره) دستور تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.    

وی ادامه داد: هدف از این اقدام حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بود دستاوردهای انقلاب مثل آزادی، حریت و استقلال و نه شرقی و غربی، دفاع از فلسطین و آرمان قدس بود و برای این آرمان‌ها یک فردی اعتقادی، انقلابی و ولایتی نیاز بود؛ لذا لازم بود برای تأمین سپاه افرادی ازخودگذشته باشند.  

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه سلمان تصریح کرد: تا امروز هم برای هرگونه دخالت نظامی و فرهنگی غرب، عربستان سعودی و گروه‌های متهاجم سپاه پیش‌گام تأمین امنیت بود و جهت حمله اخیر سپاه به اسرائیل نتیجه ۴۴ سال تجربه انقلاب گری، شجاعت و تلاش شبانه‌روزی بوده است امنیت مردم ایران خط‌قرمز سپاه است مبارزه با اغتشاشات دستگیری مالک ریگی از جمله اقدامات ارزشمند سپاه است حفاظت هواپیمایی از مهم‌ترین مسائل امنیت انقلاب و ایران بر پایه جهاد است.      

وی افزود: سپاه از ابتدای تأسیس بر پایه اسلام ناب محمدی و انقلاب بوده است و هر پاسدار دارای روحیه اسلامی و انقلابی همچون یک کشنده اعتقادی است که افراد در کسوت بسیج نیز پیرو پاسداران هستند و بسیج نیز عامل انسان‌سازی بوده و هست.    

رضایی تشریح کرد: در سپاه شهدای گران‌قدر همچون سردار دل‌ها شهید سلیمانی، شهید همت و صدها بلکه هزاران شهید ساخته شد و که این جزیی از مکتب سپاه است امروز دفاع از ولایت، انقلاب و اسلام هرگز میسر نمی‌شود مگر با وجودات نهادی اسلامی، مکتبی و انقلابی زیرا که رهبر سپاه یک فرد روحانی، شجاع و ارزشمند است.  

وی ادامه داد: سپاه خودش یک مکتب است یک مکتب انسان‌ساز و کماکان در تمام دنیا آزادی‌خواهان جهان در آرزوی عضویت در سپاه و داشتن نهادی همچون سپاه هستند.    

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه سلمان اذعان کرد: حوادث طبیعی سختی از جمله سیل و زلزله در ایران اتفاق افتاده است و معمولاً خسارت‌های سنگین ایجاد می‌کند حجم این خسارت‌ها به‌اندازه‌ای است که دستگاه‌های خدمات‌رسانی نمی‌توانند به‌راحتی از پس این حجم از خسارت برآیند.

وی افزود: سپاه با تمام امکانات و با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و باروحیه اسلامی، انقلابی و جهادی وارد خدمت‌رسانی به مردم می‌شود در حوادث زمینی، دریایی و حتی آتش‌گرفتن جنگل‌ها سپاه جلودار خدمات‌رسانی به مردم بوده و خواهد بود و همان‌گونه که به اسرائیل و گروهک‌ها موشک شلیک می‌کند در عرصه خدمت‌رسانی هم جهادی عمل می‌کنند.

رضایی در پایان گفت: بعد از تحریم اقتصادی غرب ایران آماج شدیدی از مشکلات اقتصادی قرار گرفت اختلاس‌های فراوان، رانت‌های سنگین، سوءاستفاده‌های بزرگ و ترک فعل‌های اقتصادی باعث شد رشد تورم بسیار سنگین و سرسام‌آور شود سپاه درصدد دستگیری اختلاس‌گران، سد کردن رانت‌ها ورود در پروژه‌های سنگین اقتصادی بزرگ کشور دورزدن تحریم‌ها و محرومیت‌زدایی در کل کشور و کمک به دولت‌ها از مهم‌ترین اقدامات سپاه در تأمین امنیت اقتصادی و روانی جامعه است.  

انتهای خبر/  
Share/Save/Bookmark