کد مطلب: 62709
 
رئیس شورای جهادی شهرستان زاهدان:
مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و اجتماع لشکر امام حسین (ع) در زاهدان برگزار می‌شود
رئیس شورای جهادی شهرستان زاهدان گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و اجتماع لشکر امام حسین (ع) با همکاری مجموعه‌های گروه جهادی، سپاه و فرمانداری زاهدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی کوچکزائی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: باتوجه‌به اینکه از سال ۱۴۰۰ مراسم پیاده‌روی اربعین برای جاماندگان اربعین حسینی و اجتماع لشکر امام حسین علیه‌السلام در کشور برگزار می‌شود، این مراسم امسال نیز در زاهدان در دو مکان مقدس گلزار شهدای گمنام و محله ابوذر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم این است ترویج و توسعه فرهنگی و اعتقادی در حاشیه شهرها است که می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌برداری کرد؛ زیرا همواره این قبیل مراسمات با استقبال خاص و پرشور مردم مواجهه می‌شود.

رئیس شورای جهادی شهرستان زاهدان تصریح کرد: در چند هفته اخیر سه جلسه در مجموعه فرمانداری با حضور نهادهای مختلف در ارتباط با مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار شده است و برای همه ادارات و نهادها از جمله اداره آب و فاضلاب، برق، شهرداری، شورای شهر، هلال‌احمر، شهرداری و... انجام وظایف تعریف شده است.

وی افزود: در این برنامه ۲۰ موکب فرهنگی، اجتماعی و خدماتی برپا می‌شود که ۱۵ موکب به‌صورت مردمی و جهادی است توسط حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی است، در کنار آن ۵ موکب توسط ادارات و سازمان‌ها برپا می‌شود مثل موکب کانون پرورشی و فکری کودکان، موکب صنایع‌دستی که آداب سنت و رسوم عفاف و حجاب مردم قدیمی سیستان و بلوچستان را به نمایش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوچکزائی تشریح کرد: موکب بسیج خواهران در بحث فرهنگی، عفاف و حجاب خدمت‌رسانی می‌کند در کنار هر موکب خدماتی یک موکب فرهنگی در بخش حجاب و عفاف فعالیت دارد برخی از موکب‌ها نیز طبخ غذا را بر عهده دارند.

وی گفت: همچون مراسمی که روز عید غدیر در زاهدان برگزار شد در این مراسم نیز سه موکب توسط اهل‌سنت برپا می‌شود که خدمت‌رسانی این مراسم را بر عهده دارند، همچنین موکب سلامت به‌عنوان خادم‌یاران سلامت که در بخش دندانپزشکی و سلامت به‌صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و از دیگر موکب‌های این مراسم می‌توان به موکب عشایری اشاره کرد که با برپایی چادرسیاه در این مراسم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس شورای جهادی شهرستان زاهدان اذعان کرد: در این مراسم از سخنران و مداح کشوری و همچنین از گروه‌های سرود مختلف دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی عنوان کرد: امسال با همکاری شهرداری باتوجه‌به گرمای هوا در نظر داریم در محل اجتماع مردم که برای استفاده از برنامه حاضر می‌شوند به جهت رفاه حال آنان سایبان بزرگ و ثابتی را بنا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوچکزائی مطرح کرد: پنج‌روز قبل از برگزاری مراسم پیاده‌روی برنامه تحت عنوان آبروی محله اجرا می‌شود، دراین‌رابطه ۱۰ خانواده شهید شناسایی شدند و تحت عنوان پیک اربعین درب‌خانه خانواده شهدا حضور پیدا کرده و با مراسم مذهبی مداحی و سخنرانی کوتاه از آنان تجلیل می‌شود، در این برنامه خانواده شهدا به‌عنوان پیک اربعین سایر مردم محله را به شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز اربعین نیز از خانواده معزز شهدا و امسال به طور ویژه از خانواده شهدای حرم و مدافع وطن به طور ویژه تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید.

رئیس شورای جهادی شهرستان زاهدان اظهار کرد: مراسم که با همکاری مجموعه‌های گروه جهادی، سپاه و فرمانداری از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه سال جاری از مبدأ گلزار شهدا با مراسم ویژه مداحی و چاووشی خوانی شروع می‌شود و با پیاده‌روی در مسیر و بازدید از موکب‌ها ادامه می‌یابد این برنامه با خواندن نماز ظهر به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دراین‌خصوص از یازدهم شهریور در سطح شهر آغاز می‌شود و در تمام ادارات و سازمان‌ها بنر اطلاع‌رسانی مراسم نصب می‌شود به صورت زنده نیز از طریق صداوسیما پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوچکزائی بیان کرد: افرادی که تمایل به کمک مالی در مراسم پیاده‌روی اربعین دارند می‌توانند مبالغ موردنظر خود را به شماره‌حساب ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۳۲۰۰۸۸۶ به نام آستان مقدس کهف الشهداء محله ابوذر واریز کنند این مبالغ برای خرید اقلام موردنیاز استفاده می‌شود همچنین طی فراخوانی افرادی که تمایل به ایجاد موکب دارند می‌توانند اعلام آمادگی کنند که در اواخر هفته موکب‌های مربوط جانمایی می‌شود تا بتوانیم برنامه منسجم و خوبی را در سطح شهر برگزار کنیم.


انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark