کد مطلب: 62685
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
اقتصاد و امنیت کشورهای همسایه برای ما اهمیت دارد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مرزنشینان از سود و عواید حاصل از مرز بهره‌مند شوند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمد کرمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به لزوم همکاری‌های منطقه‌ای بیان کرد: اقتصاد و امنیت کشورهای همسایه در اقتصاد و امنیت کشور ما تأثیرگذار است.

وی افزود: مسئولان اتاق بازرگانی باید جوانان را نسبت به فعالیت‌های این مجموعه جذب کنند که عامل جذب سایر اقشار و موجب توسعه فعالیت‌های این سازمان گردد.

استاندار با اشاره به همکاری برخی استان‌ها با کشور پاکستان تصریح کرد: ارتباط ما با کشورهای همسایه باید بیشتر توسعه یابد.

کرمی اظهار کرد: کشورهای همسایه بازار متنوعی برای تجارت دارند و باتوجه‌به قرابت فرهنگی و قومی بین دو کشور ایران و پاکستان و همچنین دیدگاه مثبت مسئولان و سرمایه‌گذاران و مردم پاکستان نسبت به جمهوری اسلامی ایران، این رویکرد تأثیر مثبتی در افزایش مراودات و توسعه حوزه‌های مختلف دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف دولت؛ گسترش و رونق تجارت است و در این زمینه باید مشکلات بررسی و موانع برطرف گردد.

وی با اشاره به وجود بنادر چابهار در ایران و گوادر در پاکستان تصریح کرد: این دو بندر مکمل هم هستند که فعالیت و توسعه یکی عامل توسعه دیگری خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش زوار پاکستانی اربعین خاطرنشان کرد: مسائل مهم اثرگذار فرهنگی در پذیرایی شایسته از زوار اربعین و استفاده از ظرفیت عظیم مردمی در این حرکت بی‌نظیر، بایستی موردتوجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون اقتصادی وزارت امور خارجه به کشور پاکستان افزود: در جریان این سفر، ۱۹۰ سند بین کشور ایران و کشور پاکستان امضا شده و یکی از موضوعاتی که در این سفر مطرح شد، اجرایی‌شدن این اسناد است.

وی تأکید کرد: مسئولان مربوطه بایستی با جدیت و سرعت دررابطه‌با برقراری ارتباط و گسترش حوزه تجارت با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه و آسیای میانه اقدام نمایند.

وی با تأکید دوباره بر بومی‌سازی دستورالعمل‌ها تصریح کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید از نظر سازگاری با وضعیت بومی و رفع مشکلات استان بررسی شود.

وی با تأکید بر نگاه مسئولان بر توسعه استان افزود: برای رسیدن به توسعه اگر اشکال و کمبودی مطرح می‌شود، حتماً باید این ایرادات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرک‌های صنعتی در استان فقط یک تابلو دارد، گفت: روند توسعه استان باید به‌سرعت تسریع پیدا کند و این همت و همکاری همه مسئولان را می‌طلبد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark