کد مطلب: 62028
 
در همایش روز جوان:
جوانان باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را به ثروت تبدیل کنند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و جوانان با تلاش و پشتکار باید این‌ها را تبدیل به ثروت کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمد کرمی در همایش روز جوان با محوریت تجلیل از جوانان برتر استان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) بیان کرد: روز جوان به دلیل تقارن با ولادت حضرت علی اکبر(ع) این جوان با ویژگی‌های انسانی کامل که باید همه جوانان ما از این جوان بزرگوار درس زندگی بگیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم این جوان افزود: شجاعت، شناخت دقیق از اسلام و راه و هدفی که انتخاب کرده بود، اراده قوی و‌ایمان این جوان که امروز جوانان ما برای گذراندن سختی‌ها باید اراده قوی داشته باشند، ساختن جسم و روح توانمند در همه صحنه‌ها به طور همزمان موفق خواهید شد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جوان باید ظرفیت‌ها را تبدیل به ثروت کند، تصریح کرد: برای پیشرفت هر کشوری اصل نیروی انسانی خلاق، متفکر، مؤمن و جهاد انقلابی و دارای توانمندی بالای جسمی از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز استان ما به عنوان جوانترین استان و دارای ذخایر و ثروت‌های زیاد مستعد برای پیشرفت است.

کرمی با اشاره به حضور جوانان در صحنه‌های مختلف و توسعه شرکت‌های دانش بنیان که باید تحول آفرین باشند، گفت: اساتید دانشگاه‌ها با وقت گذاشتن برای دانشجو باید تلاش کنند این جوانان مهارت محور و پژوهش محور و زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شدند تحول آفرین باشند جامعه را متحول کنند و نه تنها خود به دنبال کار نباشند بلکه ایجاد‌کننده شغل باشند آن زمان دانشگاه توانمند خواهد شد.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های استان باید در حوزه مهارت محوری، پژوهش محوری و کار بین رشته‌ای تقویت پیدا کند کار‌های نوآوری به سرعت توسعه پیدا کند پارک‌های علم و فناوری در کنار شرکت‌های دانش بنیان باید باعث حرکت عظیم در استان و تحول اساسی در حوزه اقتصاد ایجاد شود.

استاندار استان اذعان کرد: با بررسی دوران انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی و در زمان دوران دفاع مقدس جوانان به میدان آمدند و نقش آفرین بودند.

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان در سیستان و بلوچستان

ادهم کرد، مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هفته جوان از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه جاری در سطح کشور با اجرای برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده که امسال براساس برنامه‌های تدوین شده، ۱۰۰ ویژه برنامه در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

وی افزود: تجلیل از ۱۲ جوان برتر و ۲۶ جوان در سطح شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در جشن بزرگ روز جوان صورت گرفت.

کرد شعار برنامه‌های هفته جوان امسال را "جوان پرچم‌دار پیشرفت ایران" عنوان کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برپایی‌ایستگاه‌های ورزشی، کارگاه‌های مشاوره رایگان و نشست با سمنها از دیگر برنامه‌های هفته جوان در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

در پایان این مراسم جوانان نخبه و برتر سیستان و بلوچستان بر اساس شیوه‌نامه جدید وزارت ورزش و جوانان توسط مسئولین استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند.


انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark