کد مطلب: 61035
 
آغاز رقابت کنکوری ها در 17 شهر سیستان و بلوچستان
نماینده سازمان سنجش در سیستان و بلوچستان گفت: 66 هزار و 841 داوطلب امسال در امروز چهار شنبه و به مدت 4 روز در سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری شرکت می‌کنند که از این تعداد 59 درصد خانم و 41 درصد آقا هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۹
 

به گزارش زاهدنیوز، فرهاد شهرکی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: در آزمون سراسری امسال ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب در سیستان و بلوچستان از هشتم تا ۱۱ تیرماه در پنج رشته تحصیلی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد شرکت کنندگان داوطلبان آزمون سراسری سیستان و بلوچستان را دختران و ۴۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند، افزود: این رقابت علمی با حضور ۲۷ هزار و ۳۹۶ داوطلب پسر و ۳۹ هزار و ۴۴۵ داوطلب دختر در دو نوبت صبح و عصر در ۱۷ شهر برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان تصریح کرد: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه هشت تیر، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۹ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۰ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه ۱۱ تیر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در رشته ریاضی ۲ هزار و ۸۶۰ نفر، هنر هشت هزار و ۸۷۰ نفر، تجربی ۱۷ هزار و ۳۲۸ نفر، زبان هفت هزار و ۴۱۷ نفر و علوم انسانی ۳۰ هزار و ۳۶۶ نفر به رقابت می پردازند.

شهرکی با بیان اینکه درب های ورودی مکان های برگزاری آزمون سراسری ۲ ساعت قبل از آغاز آزمون باز می شود، گفت: آزمون های نوبت صبح از ساعت هشت و نیم آغاز می شود، اما درهای حوزه های آزمون از ساعت ۶ و نیم صبح باز است و در نوبت عصر ساعت ۲:۳۰ داوطلبان حضور داشته باشند.

وی از داوطلبان خواست تا در ساعات اولیه به حوزه‌ها مراجعه و در هنگام ورود و خروج از حوزه‌ها از تجمع خودداری کنند.

به گفته این مقام مسئول، داوطلبان از به همراه داشتن هرگونه وسیله اضافه خودداری کنند، موبایل به همراه نداشته باشند، به دلیل رعایت نکات بهداشتی هیچ محلی برای نگه داری وسایل اضافه آن ها در نظر گرفته نشده است و باید فقط کارت ورود به جلسه و کارت ملی، مداد و خودکار و پاک کن داشته باشند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark