کد مطلب: 45942
 
استاندار:دولت تدبیروامید قواره ای ملی به سیستان وبلوچستان بخشیده است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، دولت تدبیر و امید قواره ای ملی به این استان بخشیده و شرایط برای توسعه روز افزون منطقه فراهم است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
 
به گزارش زاهدانه، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه های زیرساخت های ارتباطی سیستان و بلوچستان افزود: در گذشته نگاه به این استان بر اساس سرمایه اجتماعی و ظرفیت های فراوان آن نبود و دولت های قبل فقط در زمینه محرومیت زدایی در این منطقه نقش ایفا می کردند.

وی اظهار داشت: امروزه در مسیر قواره بخشیدن به سیستان و بلوچستان در سطح ملی و منطقه ای قرار داریم و از این استان با توجه به ظرفیت های موجود به عنوان پل ارتباطی ایران با کشورهای منطقه و فراتر از آن آسیا و اروپا یاد می شود.

وی با تبریک سالروز انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران 24 خرداد را سالروز آغاز تغییر در ایران دانست و گفت: واقعه 24 خرداد از نگاه ها به قابلیت ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان غبارزدایی کرد و امروز امید در بین مردم استان موج می زند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در 2 سال گذشته خدمات ارزشمندی از سوی دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف از جمله زیرساخت های ارتباطی، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، آموزش و کشاورزی به مردم استان ارائه شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود از مسوولان ارشد نظام از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خواست داریم بیش از گذشته به توسعه شبکه های ارتباطی و اینترنتی در مناطق و روستاهای محروم سیستان و بلوچستان توجه داشته باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: حدود 500 هزار خطوط تلفن های ثابت روستایی و شهری در استان وجود دارد.

محمود طاهری افزود: یک میلیون و 700 هزار خطوط تلفن های همراه اول دائمی و اعتباری در سیستان و بلوچستان فعال است.

وی اظهار داشت: همچنین 68 هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی استان از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

وی گفت: پروژه بین المللی فیبرنوری ایران - پاکستان (برقراری ارتباط بین ایران و پاکستان از طریق فیبرنوری) با هدف تامین پهنای باند کشور پاکستان و ترانزیت ارتباطات بین الملل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در زاهدان افتتاح شد.

وی افزود: همچنین 700 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده در استان، رینگ استانی در مسیرهای زاهدان-میرجاوه، مک سوخته، سراوان - خاش به طول 588 کیلومتر و در مسیرهای زاهدان - سه راهی زابل، زابل، بندان و چاه مگگ به سمت بیرجند به طول 620 کیلومتر از دیگر پروژه های افتتاح شده امروز به حساب می آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه با هدف بررسی مشکلات حوزه زیرساخت های ارتباطی سیستان و بلوچستان و افتتاح تعدادی پروژه در این رابطه به زاهدان سفر کردند.
 
منبع: ایرنا
Share/Save/Bookmark