کد مطلب: 28897
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
معاونین و مسئولین انتخاب شده باید دارای جایگاه مردمی باشند/ به اولویت های استان توجه شود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: استاندار باید سعی کند ، جدا از بحث شیعه و سنی افراد با تجربه و خوش سابقه که در بین مردم ایجاد حساسیت نکند به عنوان مسئول انتخاب کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
 
ایت الله سلیمانی
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : آقای هاشمی فردی با تجربه با پیشینه کار اجرایی خوبی است و دیدگاه های زیبایی هم برای آینده استان ترسیم نموده است و مطمئناً اگر بتواند این دیدگاه ها را تحقق بخشد برای توسعه آینده استان بسیار مفید است .

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اولین دیدگاه استاندار که بسیار توصیف برانگیز مهم است نگاه به استان از نظر مسئله امنیتی و موضوع اقتصادی استان است .

وی اذعان داشت : این نگاه را رهبر معزز انقلاب در سفر پربرکت خود به استان ارائه دادند و فرمودند "باید این استان بعنوان دروازه اقتصاد شرق کشور قلمداد شود" و دولت قبل هم همین دیدگاه را نسبت به استان داشت .

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : باور اینکه سیستان و بلوچستان جایگزین کشور برزیل در تامین گوشت کشور شود با وجود شرایط بسیار مناسب و مستعدی که این استان دارد دور از انتظار نیست و میتوان به این جایگاه دست یافت.  اکنون حدود 60 درصد از مواد پروتئنی و مواد غذایی دریایی کشور توسط استان سیستان و بلوچستان تامین می گردد.

سلیمانی افزود : اگر با نگاهی اقتصادی به استان بنگریم وجود این همه مرز آبی و خاکی که بالغ بر 1200 کیلومتر مرز خاکی و بالغ 300 کیلومتر مرز آبی داریم را یک فرصت قلمداد کنیم ، زیرا این مرزها ما را به آسیای میانه و دنیای بزرگ هند متصل می کنند و اگر ما بتوانیم از این پتانسیل موجود بهره لازم را ببریم میتوانیم در اقتصاد رشد بسزایی داشته باشیم.

وی گفت : در جهت رشد اقتصادی استان نامه های از کشاورزان زرآباد داشته ام که بیان کردند "اگر دولت ما را حمایت کند ما می توانیم تمام موز مورد نیاز کشور را تامین می کنیم. " اگر این استعداد و قابلیت بالفعل نباشد بالقوه هست و کشاورزان ما می توانند با حمایت دولت ، تامین آب و پشتیبانی تسهیلات بانکی این جایگاه را بدست آورند.

آیت‌الله سلیمانی در مورد اولویت های استان اظهار داشت : ما مسائلی با اولویت بالا در استان داریم مانند خط راه آهن چابهار به زاهدان که از این طریق چابهار به ریل کشور اتصال می یابد و ترانزیت کالا که طریق هوا و راه آسفالت محدود است افزایش می یابد و بهترین شیوه و ارزان ترین راه برای ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافران راه آهن است و این مسئله جز اولویت ها باید قرار بگیرد و از دیدگاه های آقای استاندار نیز هست.

سلیمانی در مورد توسعه بنادر استان گفت : در حال حاضر بنادر استان برای لنگر گیری کشتی ها ظرفیت پائینی دارد و پاسخگوی ظرفیت های بالا نیست وکشتی ها تجاری بزرگ باید در استان های همجوار مانند بندرعباس پهلو بگیرند و کالا ها به شکل محدود به اینجا منتقل شود . باید بنادر ما که جز امن ترین بنادر کشور است مورد توجه قرار گیرد و توسعه پیدا کند .

وی افزود : ما اگر بخواهیم بازار آسیای میانه را در اختیار داشته باشیم باید راه های مواصلاتی و زیر ساخت های خوبی داشته باشیم تا پاسخگوی این نیاز باشد .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به گاز رسانی استان اشاره نمود و اظهار داشت : امروز سرانه تمام شده قیمت کالای تولید شده در استان ما 15 تا 30 درصد اضافه تر از سرانه هزینه های تولیدی کشور است که بخشی از آن مربوط به دوری راه و ناامنی می باشد و بخش دیگر مربوط به سوخت می باشد که با گاز رسانی به این استان هزینه سوخت بسیار کاهش می یابد .

آیت الله سلیمانی افزود : با توجه به شرایط مادی و مالی کشور و اعتبارات اختصاص یافته به پروژه های استان سیستان و بلوچستان ما نباید انتظار داشته باشیم در مدت زمان کوتاهی معجزه صورت گیرد و این پروژ ها محقق شوند ولی باید در اولویت کار استاندار استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

وی در مورد انتصاب معاونین و مسئولین استان توسط استاندار اظهار داشت : استاندار باید سعی کند جدا از بحث شیعه و سنی افرادی مجرب ، معتدل ، خوش سابقه و افرادی با آوازه مطلوب و مناسب که در افکار عمومی حساسیت ایجاد نکند و همچنین دارای جایگاهی در بین مردم باشند و بدور از تعصب های غلط باشند را انتخاب کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark