کد مطلب: 61015
 
کلنگ احداث قطعه سه باند دوم محور زابل_زهک به زمین زده شد
عملیات ساخت قطعه سه باند دوم محور زابل_زهک بطول پنج کیلومتر با حضور فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی آغاز شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲
 
به گزارش زاهدنیوز، مدیر کل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: این محور از مسیرهای پر تردد و پر ترافیک شمال استان است که با پیگیری های این اداره کل عملیات ساخت قطعه پایانی آن در قالب قطعه سه با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان آغاز شد.

عطاءِ اله اکبری ادامه داد: طول کلی این پروژه ۲۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن به باند دوم تبدیل و زیر بار ترافیک رفته است و در حال حاضر نیز عملیات ساخت پنج کیلومتر آن در حال انجام می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان اذعان داشت: تاکنون برای ساخت ۱۵ کیلومتر باند دوم در این مسیر ۷۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اکبری در ادامه افزود: همچنین امروز عملیات ساخت تنها قطعه باقیمانده این محور بطول پنج کیلومتر آغاز شد تا شهروندان منطقه اوایل سال آینده از مسیر استاندارد برای تردد بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: این اداره کل در مجموع احداث چهار پروژه مهم راه سازی شامل باند دوم مسیر زابل به زهک بطول ۲۰کیلومتر، یک کیلومتر باند دوم عطامحمد به زهک، تقاطع غیر هم سطح عطامحمد به میلک و باند دوم زابل_میلک بطول ۲۳ کیلومتر را در شهرستان زهک با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مورد توجه قرار داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: جاده‌های استان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است.

انتهای پیام/ ایسنا
Share/Save/Bookmark