کد مطلب: 38967
 
علم روزی رشد پیدا کرد که حکمت ایرانی با فلسفه اسلامی تلفیق شد
رئیس جمهوری صبح امروز در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران حضور یافت.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
علم روزی رشد پیدا کرد که حکمت ایرانی با فلسفه اسلامی تلفیق شد
 
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه امسال مقارن با هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران است،‌ اظهارداشت: تاسیس دانشگاه تهران از لحاظ علم و دانش از اهمیت خاصی برخوردار است و توسعه جامعه ما یکی از آثار این تحولات بود که در انقلاب مشروطه در کشور ما رخ داد.  
 
وی افزود: انقلاب مشروطه که به معنای حرکت مردم برای حکومت قانون بود و درپی آن تاسیس حکومت قانون در سایه فعالیت‌های مجلس شورای ملی، تاسیس بانک ملی ایران به عنوان نهاد مهم اقتصادی و همچنین در کنار تاسیس دانشگاه تهران بود، در همین مکانی که معروف به باغ جلالیه بود رخ داد.  
 
رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به اهمیت دانشگاه تهران در سالیان متوالی و ظهور دانشگاه‌های جدید در علوم مختلف، تصریح کرد: بنده دانش آموخته همین دانشگاه هستم و این به عنوان خاطره است. دانشگاه تهران حلاوت و عظمت خاص خود را دارد و امروزه دانشگاه‌های بزرگ دیگری هستند که هرکدام در علم و دانش سرآمد بوده و دانشگاه تهران ترکیبی از بزرگان و فرهیختگان از مدرسه دالفنون امیرکبیر تا مدرسه صنایع و هنرهای کمال الملک و مدرسه سیاسی دهخدا را در بر گرفته است که از قدیم دارای تبحر بالایی بودند.  
 
دکتر روحانی با اشاره به اهمیت دانشگاه تهران به عنوان مرکز علمی اساتید علوم کهن و جدید، تصریح کرد: دانشکده حقوق و علوم سیاسی از اهمیت بالایی از نظر مظاهر وجود دانشمندان برخوردار بود و این توانایی حتی بیش از دانشکده الهیات که اساتید بزرگی مثل شهابی‌ها، گرجی‌ها، کاتوزیان‌ها و... را بهره می‌بردند، بود.  
 
رئیس جمهوری اضافه کرد: دانشگاه تهران به عنوان مظهر تلفیق علوم یکی از مراکز رشد علم و دانش در این سرزمین بود.  
 
وی با اشاره به اهمیت علم به عنوان یک سنت جاریه تصریح کرد: اساسا روزی علم رشد پیدا کرد که حکمت ایرانی با فلسفه یونانی و حکمت اسلامی در هم تلفیق شدند.
Share/Save/Bookmark