کد مطلب: 48956
 
گزارش زاهدانه از تبیین ویژگی‌ها و ملاک‌های انتخاب افراد اصلح از منظر مقام معظم رهبری:
شعارهای انقلاب شاخص و علاج دردهای ملت است
مقام معظم رهبری فرمودند: شاخص این است که شعارهای انقلاب بایستی به وسیله مسئولین و منتخبین ما روز به روز زنده تر شود، این شاخص است. ربطی به جناح بندی ها ندارد، ربطی به اسم ها ندارد. علاج دردهای این ملت و و سیله رسیدن به آرمان های این ملت، شعارهای انقلاب است؛ این باید حفظ شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
 
به گزارش زاهدانه، انتخابات یکی از مهمترین رویدادها و مولفه‌های مردم‌ سالاری دینی است که از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه ای که نخستین انتخابات در کشور ما در زمان قاجاریان پیرو پیروزی انقلاب مشروطه برگزار شد.
انسان به عنوان اشرف مخلوقات و موجودی كه قرعه فال را به نام او زدند و بار امانت الهی را بردوش وی نهادند و بنا شد كه خليفه الهی در زمين باشد، در يک ويژگی اساسی نسبت به ساير موجودات برتری دارد و آن ويژگی،‌ مرتبه بالای "اراده" به معنای قدرت انتخاب و امكان گزينش است.
با توجه به در پيش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آنجایی که بحث انتخاب و گزينش يكی از مهم‌ترين ويژگی های انسان است كه در تعيين سرنوشت نهايی او اثر گذار است برآن شدیم تا به تبیین ویژگی‌ها، معیارها و ملاک‌های انتخاب افراد اصلح از منظر مقام معظم رهبری بپردازیم.

چگونه اصلح را شناسایی کنیم
مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده های شهدا در سال 84 بیان داشتند: اصلح کسی است که با نیازی که شما برای جامعه می فهمید، تطبیق کند و بتواند نیازهای جامعه را برآورده سازد. بعضی ها در شناخت اصلح دچار وسواس و دغدغه های زیادی می شوند. شما تلاش حود را بکنید؛ از کسانی که فکر می کنید می توانند شما را راهنمایی کنند، راهنمایی بخواهید؛ به هر نتیجه ای که رسیدید، عمل کنید و رای بدهید؛ اجر شما را خدای متعال خواهد داد. ما ماموریم که به آنچه می فهمیم و به آنچه تکلیف الهی تشخیص می دهیم، عمل کنیم؛ مطابق با واقع شد یا نشد، اجر ما محفوظ است. اجر کسی که عامل به تکلیف است، پیش خدای متعال محفوظ است.

ایمان، مقاومت، شجاعت و تدبیر
ایشان در خصوص ویژگی های یک نامزد انتخاباتی در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور در سال 92 فرمودند: نامزد انتخابت اولا باید به خدا و به این انقلاب و به قانون اساسی و به این مردم اعتقاد داشته باشد؛ ثانیا دارای روحیه مقاوم باشد. کسانی که در راس قوه اجرائی قرار می گیرند، باید کسانی باشند که در مقابل فشارهای دشمنان مقاوم باشند؛ زود نترسند، زود از میدان خارج نشوند؛ این یکی از شرط های لازم است.
حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در ادامه افزودند: نامزدهای انتخاباتی انسان های با تدبیر و با حکمت باشند. ما در سیاست خارجی گفتیم« عزت و حکمت و مصلحت»؛ در اداره کشور هم همی جور است، در مسائل داخلی هم همین جور است، در اقتصاد هم همین جور است؛ باید با برنامه، با حکمت، با تدبیر، با نگاه بلند مدت و همه جانبه، با یک هندسه صحیح کارها را مشاهده کنند، نگاه کنند و وارد میدان شوند.

شعارهای انقلاب شاخص و علاج دردهای ملت است
رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه به چه کسی رای بدهند، اظهار داشتند: شاخص این است که شعارهای انقلاب بایستی به وسیله مسئولین و منتخبین ما روز به روز زنده تر شود، این شاخص است. ربطی به جناح بندی ها ندارد، ربطی به اسم ها ندارد. علاج دردهای این ملت و و سیله رسیدن به آرمان های این ملت، شعارهای انقلاب است؛ این باید حفظ شود. آن کسانی که با این شعارها به معنای حقیقی کلمه مخالفند، دشمن این شعارهایند؛ اینها نباید در مراکز تصمیم گیری واقع بشوند.بین ملتند، باشند. آحاد ملت، هر کسی هر عقیده ای داشته باشد؛ اما آن کسی که عقیده اش این است که این ماشین باید راه نیفتد، این را نمی شود پشت رُل گذاشت.

انتخابات گرم، انتخاب شایسته
ایشان در دیدار با اقشار مختلف مردم در سال 92 بیان کردند: با دو عامل هدف ملت ایران تامین خواهد شد، یک عامل این است که انتخابات، انتخابات گرم و پرشوری باشد؛ افراد زیاد شرکت کنند، مردم با شور و شوق شرکت کنند، بیایند پای صندوق ها. دوم اینکه این انتخابات منتهی شود به انتخاب یک انسان شایسته‌ ی وارسته ‌ی باعزمِ مؤمنِ انقلابىِ با همت جهادی. با این دو چیز، مقصود ملت ایران حاصل می شود.
رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به اینکه مقصود دشمن چگونه حاصل میشود، فرمودند: مقصود دشمن با این حاصل می شود که انتخابات اولاً سرد برگزار شود؛ مردم بی رغبت باشند، عده‌ کمی شرکت کنند، یک عده ‌ای بگویند: آقا چرا شرکت کنیم؟ فایده‌اش چیست؟ ما نمی خواهیم بیائیم. اینها دشمن را خوشحال می کند. ثانیاً نتیجه ‌ای که از صندوق ها بیرون می‌آید، نتیجه‌ ای باشد که دولت را، به تبع دولت، ملت را به سمت وابستگی بیشتر، به سمت تبعیت بیشتر، به سمت قرار گرفتن در سیاست های دشمنان قرار دهد؛ دشمن این را می خواهد.

تعهد، بصیرت، دید سیاسی
در کتاب صحیفه امام جلد 18 نیز آمده است که: رای خود را به شخصی که متعهد به اسلام و خدمتگزار به ملت و کشور و حامی مستضعفان و دارای بصیرت در امر دین و دنیا و منزه از گرایش به شرق و غرب و مکتب های انحرافی و دارای دید سیاسی است، بدهید.
در پایان لازم به ذکر است که با توجه به این ویژگی ها باید تلاش کنیم در انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به دور از تعصبات ، فردی اصلح ،متعهد و کاردان را به عنوان نماینده مردم انتخاب کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark