کد مطلب: 48805
 
امام جمعه زاهدان:
انتخابات در ایران فرمایشی نیست / فرهنگ شهادت در میان ارمنی‌ها همچون ایران اسلامی نهادینه است
امام جمعه زاهدان با اشاره به رشد بیش از 50 درصدی ثبت نام مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: استقبال کاندیداها از انتخابات خنثی‌کننده دستگاه‌های شایعه ساز دشمن است که می‌گویند انتخابات در ایران فرمایشی است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی قدس شهرستان زاهدان برگزار شده بود، با اشاره به اینکه باید رفتار و منش رهبر انقلاب اسلامی الگو و سیره همه آحاد جامعه قرار بگیرد، اظهار داشت: در دین اسلام تمامی ادیان قابل احترام و تکریم هستند، از اینرو از ارمنی‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند و ارزش‌های کشور را مورد تکریم قرار می‌دهند، قدردانی می‌کنیم.
وی با اظهار امیدواری برای سال جدید میلادی که سرشار از صلح و سازش در تمام نقاط جهان باشد، گفت: ارمنی‌ها در میان اقلیت‌های ایران بیشترین شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده‌اند چرا که فرهنگ شهادت در میان ارمنی‌ها مانند ایران اسلامی نهادینه شده است و آنها هم کشته شدن در راه دین را شهادت می‌دانند و برای دفاع از کشور خود پیشتاز بوده‌اند.
امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به رشد ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان افزود: این رشد بیش از 50 درصدی در ثبت نام مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نشان از توجه و بااهمیت بودن انتخابات آینده است.
وی بیان داشت: افزایش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای رقابت در انتخابات کارآمدی و واقعی بودن و مردم‌سالاری دینی برای جهانیان و برای جوامع اسلامی مشخص کرد.
این مسئول اظهار داشت: این استقبال کاندیداها از انتخابات خنثی‌کننده دستگاه‌های شایعه ساز دشمن است که می‌گویند انتخابات در ایران فرمایشی است.
وی از جمله ویژگی‌های انتخابات در ایران اسلامی را آزادی در دادن رای، رقابتی بودن انتخابات، عادلانه بودن در گزینش، قانونی و سالم بودن با رعایت شاخص‌های نظام اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: کاندیداها باید با نگاه کلان و همه‌جانبه وارد عرصه انتخابات شوند‌ و مصالح نظام و اسلام را در نظر بگیرند.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: داشتن شرایط سنی و مدرک علمی برای این دو مجلس مهم کافی نیست باید کاندیداها در تراز این جایگاه‌ها باشند و این ترازمداری را مسئولان مربوطه باید تشخیص دهند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark